torsdag 11 november 2010

Bella Bella!

Världens bästa Bella (Bella-Bus) är nu godkänd för avel. Hon är svensk utställningschampion, hd A, ed ua, helt fri från Prcd-PRA (clear), ögonlyst utan anmärkning och framförallt super trevlig.

Hennes ögonlysningsresultat kom idag och det var en lättnad! Det är normalt inte mycket fel på ögonen hos kuvasz men jag har en tik här hemma som hade allt jag vill ha (och dessutom världsvinnare) så lämplig hane hade inhandlats. Den sista rutinundersökningen, ögonlysningen, visade att hon hade bakre polär katarakt. Världen rasade!!!

Så nu vågar jag inte ta ut ngt i förskott. Därför julblade jag högt när Bellas sista resultat kom! Bella har mina linjer på modersidan och en fransk pappa. Nu ska jag leta fram en bra hane till Bella. Faktum är att vi har spanat in en i USA...

4 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Fantastiskt vacker. Tack för kommentaren hos oss förresten. Kul att du är tillbaka på bloggen.
Ulf

Tassintryck sa...

GRATTIS! det var roligt att läsa :-)
Sv: Joru men schäfern får nog vara hårig ;-)
kram från mig
/maria

Sara sa...

Grattis till den vackra och nu godkända flickan :D

Anonym sa...

Grattis, åhhh va fin hon är!!!
Kram kusin A