måndag 3 september 2012

Seger på KO för kantarellerna idag

Gick med min fina radarpartner Czabina på kantarelljakt idag. Slutade med knock out-seger för kantarellerna. Vi hittade cirka 10 stycken. Och nån 1,4 kilos Karl-johan såg vi sannerligen inte till.  Inte en enda, faktiskt. Sämsta svamprundan på år och dar! Men, så kan det bli ibland när man testar nya områden. Och vi lär knappast komma tillbaka till detta område. I alla fall inte för att plocka kantareller. Kanske av andra anledningar, för vackert var det.

Solen pressade fram fler celsius och watt än de flesta av sommarens dagar, så vi njöt av det istället, jag och min vandringskamrat! Här kommer några intryck från förmiddagen i skogen kring Asa!




















3 kommentarer:

~~Sara~~ sa...

Ja, idag har det sannerligen varit fint väder även här.... men icke att man fick fint väder i helgen när man var ledig. Hoppas bara att det är lika fint i morrn...för då, då är jag ledig :)

Kram

Eva sa...

Härliga bilder från vad som verkar varit en härlig promenix!
Sista bilden är ju en helt underbar bild av "sådan husse, sådan hund":D
Kan berätta att A och jag inte precis slog er... Vi hittade 2 (säger TVÅ!) kantareller! Men en massa "valpar" (som Sigge svamphund säger) så vi ska återvända!

Unknown sa...

Hoppas du får en bra dag imorron Sara!

Eva, jo likheten var förvånansvärt stor. Och förra veckan liknade jag en puli ;) Lycka till med 'valparna'!