måndag 31 december 2012

Det blev ingen Zungguzungguguzungguzeng

Det är på tiden att jag presenterar den vita pulikullen som nu också har fått sina stamtavlenamn. Den här gången på Z - givetvis med reggeauinfluenser då det är puli! Jag fick dock fuska lita och byta ut S till Z på en del reggaelåtar. Det fanns ju inte så många bra reggaelåtar på Z, inte som passade som namn. Resten av min familj är lite sur för att ingen av valparna fick heta Zungguzungguguzungguzeng. Jag sa att om någon ska ha det namnet så måste vi behålla den och eftersom vi inte vill ha fler puli i huset så blev det istället dessa namn:

Csigora Zun Moon & Ztar


Csigora Zmile Jamaica


Csigora Zum Galli


Csigora Zweet and Dandy


Csigora Ziggy Marley


Om någon är intresserad av en vit puli, med bra stamtavla, så är tikarna Sweet and Dandy samt Zmile Jamaica fortfarande till salu. De kommer besiktigas, chippas och vaccineras den 3 januari och sen är de leveransklara. De kostar 11000 kr. Jag kan eventuellt tänka mig att sätta ut en tik på halvfoder, dvs för halva priset plus en valpkull. Puli är suveräna då de inte fäller så att många allergiker tål dem. Det var egentligen av den anledningen som vi skaffade puli - när min man blev allergisk. Du kan läsa mer om rasen här: Om puli. För mer info om valparna:: Csigora@hotmail.com Vi har även en svart leveransklar pulihane.

5 kommentarer:

Eva sa...

Tuffa namn!
Fast jag kan väl erkänna att jag satt o tänkte en del på gamla haket "Zum Fransiskaner"... Undrar om det finns kvar? :D
PUSS till sötnosarna!

Elin sa...

Önskar er en god fortsättning på det nya året

Vanja sa...

Den här bloggen är bestämt inte bra för min moral.

Livet och vardagen sa...

Konstigt så lika kuvasz och puli är som valpar, de är ju inte särskilt lika som vuxna.

Unknown sa...

Eva, Zum finns kvar. Och lär nog alltid göra det!