lördag 21 september 2013

Inte kan väl hundar...?!

Idag, slösurfandes på en kvällstidnings sida, fick jag se den sköna liraren som kallas El Biuf! El Biuf är en bulldogg från Lima i Peru och en jävel på skateboard! Klippet nedan är från i maj då han bara var 10 månader, så han har utvecklats sen dess. Så mycket faktiskt, att han och hans husse numera lär ut skateboardåkande till andra bulldoggar! Och visst ser Biuf ut att gilla sin hobby!



El Biufs facebooksida hittar du här!

I San Diego genoförs sedan några år tillbaka årligen en hundsurfartävling. Ganska grymt, jag själv hade inte haft en suck! I klippet (vid ca 8:00) syns också världens första dokumenterade tjugotassarssurf. Japp, fem hundar på brädan i en sk "tandemsurf" - helt fantastiskt! Och den blandningen av olika hundar på brädan, dessutom! Flytväst på!



Inte så förtjust i vattensporter själv, hellre då aktiviteter i luften. Men det vete tusan om jag skulle ha samma mod som Jack Russelterriern Mindy, som regelbundet hoppar fallskärm... Tydligen ligger rekordet bland fallskärmshoppande hundar på 73 dokumenterade hopp! Jag är impad. Kolla in dom störtsköna hundglasögonen Mindy har också!



Känns lite motigt att inse att man måste erkänna sig slagen av ett gäng hundar i den ena sporten efter den andra... Inte ens biljardkompetensen räcker till, träningen i skolans uppehållsrum och i rökiga biljardhallen på St Eriksgatan var knappast nog för att slå biljardspelande Halo som är en riktigt bra biljardspelare. Ingen fluga och väst på sig vid bordet dock, vilket ju drar ner betyget något...



Vad säger man? Imponerande! Förmänskligande kanske, visst. Men hundarna ser alla ut att tycka att de sporter de utövar är kul. Är det kul, då ser inte jag några problem med det! Men cykla enhjuling, det kan inte hundar i alla fall, så där klår jag dom på ett område i alla fall! För inte kan väl...nä, det är inte möjligt...*googlar frenetiskt*.

3 kommentarer:

Ulf sa...

Så länge de har kul är det väl okej. Lassie sprang minst två maratonlopp. Fast det var ju på film så det räknas kanske inte:)

Stefan Holm ser ut som en chihuahua och han var en jäkel på höjdhopp. Nu ska jag nog inte skriva mer.

Unknown sa...

Lassie kunde allt... Tror inte bara det är utseendemässiga likheter när det gäller Stefan H, han gläfser rätt bra ;)

Anna, Kompis o Daisy sa...

Min ena hunds mormor (Zita) gillar att åka skateboard. Supercool hund! Se här: http://charlitas.blogg.se/2010/july/zita-aker-skateboard.html På filmen är hon 8 år. Idag är hon 11 och blev BIS i klassen nerklippt amris på ACC (Amerikansk Cocker-Cirkel) i helgen. Rock on! :D