torsdag 3 oktober 2013

Norpan får en matte

Kuvaszvalparna har som sagt börjat flytta och i helgen flyttar två till. Jag får ofta frågan om det inte är jobbigt att sälja valparna. Faktum är att när man får riktigt bra valpköpare så blir man så lycklig när man ser hur bra de får det.
Csigora Noble Moon alias Norpan
Valparna är också i den åldern när de kräver mer och mer för att förstå hur den nya världen utanför valplådan fungerar. Tid, träning och en stor portion tålamod är vad som gäller.

Dags att flytta för Norpan
Nedan är några bilder på hur det kan se ut när valparna flyttar. Det är Norpan (Csigora Noble Moon) som ska följa med sina nya matte hem!





När man ser denna kärlek då är det inte svårt att låta småttingarna flytta. Tvärtom, jag fylls av glädje. Det gäller inte enbart för Norpan utan även för Jackie och Sandor som också flyttat. Förhoppningsvis även för de småttingar som är kvar när det blir deras tur att flytta hemifrån! Både Norpan och Jackie har dessutom en varsin blogg - så nu kan jag läsa om deras utveckling nästan varje dag! Tack vare Facebook kan jag även följa med Sandors äventyr! Är så glad att jag hittat så bra valpköpare!

Norpans blogg!
Jackies blogg!

1 kommentar:

Anna, Kompis o Daisy sa...

Grattis! Måste vara roligt att kunna följa dina valpar genom livet. :)