söndag 18 maj 2014

SvkFURs utställning i Jönköping 2014

Då har jag haft en trevlig helg i Jönköping. Jag och puli-syskonen Pie och Misha åkte upp redan på fredagen för att förbereda och göra ordning ringen för den stora dagen den 17 maj 2014. En riktigt vacker utställningsplats på campingen Villa Björkhagen. Dessutom sprack himlen upp och solen lyste på oss hela dagen!

Pie torkar i solen efter sitt skönhetsbad.
Dagens domare var Gunilla Skallman och Jesper Ravn var domarelev. Domaren var utförlig i sin kritik men personligen tyckte jag hon var alldeles för snål i sin bedömning. Fler hundar var definitivt värda CK. Är dock helt lyrisk över ringsekreterarparet Lennart Fallheim och Anna Holmström. De måste vi absolut anlita igen! Här kommer ett lite bildsvep från dagen.

Komondoren Istvan vom Hollandhof har ett härligt steg
Från Norge kom Morten med pampige NV-13 DKV-13 Echo Henrich von Rüx
Puli-syskonen Pie och Misha från Csigora X-kullen.
Csigora X-Citing Vampire ( Pie) fick Ck
Söta Zuki ( Csigora Zun Moon and Ztar)
Fina Zuki
Erös-Josag Rosenhjort von Rüx
Hungarian White Rasta Csillag

Csigora Zum Galli är både så söt och charmig med ett ljuvligt temperament

Zum fick Excellent på sin första officiella utställning

Dagen slutade med dessa BIS-finalister! Stort Grattis!

2 kommentarer:

Sara sa...

Grattis till fina resultat i helgen :) Dom är bra söta Plisarna :)

Anonym sa...

Christina, såg dina härliga kort av Yumi med sommarfrisyr! Jag har min Lukas (från Nattstjärnans) som nu är 5 år och som jag funderar på att klippa ner……hur långt in klipper man? Och kan man sedan borsta pälsen så den bli sådär mjuk o fluffig? Jag ställer inte ut honom även om han säkert skulle ta priser här i Finland där vi bor o där Pulisar inte är så vanliga! Han är en helt underbar hund med ljuvligt temperament o jättefin päls och har alltid haft god hälsa! Hoppas du ser detta o vill du svara får du gärna maila mig på zoobraa@hotmail.com. Hej så länge o Grattis till de fina resultaten! mvh Yvonne