söndag 3 oktober 2010

Stockholm

Befinner mig nu i min barndoms stad på samma gata som jag en gång växte upp. Danderydsgatan, en liten gata vid Tekniska Högskolan i Stockholm. Nu bor min äldsta dotter här. Vi delar lägenhet. Normala människor bor i lägenhet och har fritidshus. Själv bor jag på landet och har en "fritidslägenhet", eller vad ska man kalla det?

Den här gången fick min vita puli Yumi följa med upp. Hon blev glad att få leka med Rufus som numera också är Stockholmare när han flyttade upp med min dotter. Det har varit mysigt att umgås med mina utflyttade barn men jag hann även hälsa på mor och far. Här kommer en bild jag tog med mobilen när vi hälsade på pappa och Ann-Cathrine samt deras nyinköpta, bedårande söta, irländska terrier. Ebba kallas hon för. En framåt och orädd tjej som tyckte det var roligt att springa ikapp med Yumi och Rufus.



I morgon bär det hemåt igen. Vår dotter som ännu bor kvar hemma har passat hus, katt och hundar. Nästa vända till Stockholm blir kurs för avelsråd arrangerad av SKK.

3 kommentarer:

Tassintryck sa...

Alltid trevligt att träffa familjen och återse sin "barndom". Inga fel att ha en fritidslägenhet, skönt att slippa trädgårdsarbetet ;-).
SV: Ja, det har varit lite mycket ett tag nu och jag är allt lite flåsig. jag är en periodare, intensiv och sedan kan det gå perioder med längre vila. Man får varva och samtidigt njuta av livet så mkt det går.
Kram från mig
/maria

Team Nelson / Ordringen. sa...

En av de största sakerna i livet tycker jag är att få umgås med barnen när de blivit vuxna.
Det är en bonus som kom lite överraskande för mig. När "navelsträngen" är klippt och de är ute i livet och man kan få njuta av att de blivit sunda vuxna som för allting vidare på deras alldeles egna sätt.
Ha det riktigt bra hos din dotter.
Ulf

Eva sa...

Låter toppen med hus och "fritidslägenhet"! Skulle passa mig perfekt...
SV TACK för råd och din erfarenhet! Jag har hört gott om chipen även av en mkt erfaren amris-uppf/trimmare. Hon tyckte t.ex att det mer "kommer ur" chipet och får tillbaka temperamentets goda sidor. Kanske för att spruta fylls på oftare? Har mailat vet och får se hur de ställer sig.