lördag 2 juli 2011

Eira och Cseles är på semester

Vår ungkuvasz Eira och min ungerka puli Cseles är på semester hos en vän. Egentligen för att avlasta mig men det blir definitivt ett äventyr för dem båda. De har så kul bland alla djur på gården. Här finns nämligen hästar, kaniner, katter, ankor och höns. Ankorna och hönsen går dessutom fria på gården. I början var Eira väldigt nyfiken på de nya djuren.

Min unga kuvasztik Eira

Idag fick jag rapport att både Cseles och Eira kunde gå lösa bland alla djur. Dottern i huset har fått ansvar för Cseles och han gillar verkligen att få så mycket uppmärksamhet!  Kuvasz och puli är ju avlade för att kunna fungera med en gårds alla djur, de ska inte ha mycket jaktinstinkt utan istället vaka över sin flock. Jag har ju inte längre fler djur än katt och hund så det är ju roligt att veta att mina hundar trots allt fungerar som det från början är tänkt. En annan vän har dessutom hjälpt mig med en ung kuvasztik som behövde omplaceras. Vilka underbara vänner jag har!

Min ungerska import Cseles


8 kommentarer:

veronica sa...

Typexempel på hur goda vänner kan vara. :-))
Vad härligt de har det Eira och Cseles. Förmågan att samsas med djur ligger nog i blodet. Tänk Moa som lärde sig själv att valla hönsen.

Livet och vardagen sa...

så mysigt för hundarna att få åka på semester! Måste vara rena drömmen att få vara där med alla djur:-)

Quila o Ronja sa...

Nämen! Har hundarna fått åka på semester! Så härligt att få komma till en gård med alla djur.
Goda vänner är bra att ha ;-)
Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Förstår att det måste kännas skönt att få lite avlastning och dessutom veta att de har det bra.
Vänner är verkligen bra att ha.Ulf

Anonym sa...

Vilket LURV den svarta var :) Så söt !
Underbart att t o m hundsemester finnes :)och massa äventyr !
Kram på er .

Tassintryck sa...

Vilket semesterparadis det lät som :-)!
SV: Ja, men det innbär att Zero får gå med träflis mellan tänderna konstant kraken om han ska behålla den minen ;-)
kram från mig
/maria

Boubou sa...

Rolig semester! :)

sofie och kamelerna sa...

Härligt att de får lite semester och du får vila upp dig lite. Alla nöjda och glada :) Härligt att få reda på att de fungerar till det som de är tänkta till också.