torsdag 26 augusti 2010

Arankas Magic Macy

Mina Dahlior och min vita puli Yumi (Arankas Magic Macy) trotsar höstvindarna och ger en känsla av att sommaren inte är helt slut än. Yumi är nerklippt, normalt så har ju puli långa rastaflätor om man inte klipper dem. Men en vit puli som älskar att springa i skogen och bada i alla pölar blir snart smutsgrå, något som jag inte klarar av. Eftersom pulin inte fäller så kommer den för alltid ha kvar smutsen i pälsen. Ett alternativ är förstås att sätta på henne en overall men eftersom vi inte ska avla på Yumi fick saxen åka fram. Faktum är att Yumi är så söt i sin korta rufsiga päls. Eller vad tycker ni?

8 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Hur tuff som helst i den frillan.Passar lika bra i skogen som på King´s Road i London.
Ulf

Katarina sa...

Oh, ja! Hur söt som helst!!! Och väldigt vackra dahlior!

Eva sa...

Mycket söt! Och väldigt passande till de röda dahliorna! (Var ett program om dahlians historia på radion idag. Upptäcktes visst hos azstekerna.)

Christina Klosterberg sa...

Intressant med dahlians histora. Missade visst ett h i namnet och det får jag ju korrigera;)Och vi får väl testa King´s Road också!

Anonym sa...

jättefin!! jag hade tom klippt ännu mer jag ;)
Kram kusin Annelie

Anonym sa...

håller med ovan här.. vackra Dahlior!!
/Annelie

Eva sa...

Vill bara tacka för kommentar hos mig! Och vad gäller att inte ge upp:jag är nog mer typen som tänker "Jaha - är det så! Hur ska vi lösa det?" A är ju omplacerad som problemhund, dumt nog för han hade inte behövt bli så'n, men det är ju bara att ta itu med! För man älskar ju jycken ändå! Jag blir mest förtvivlad på mig själv när jag inte kommer på rätt sätt alla gånger... (Fast med A är TÅLAMOD ledordet:))

Anonym sa...

Å va fin hon är...! // Josefin