lördag 12 maj 2012

Åter vardag

Det bästa med semester är att det är så skönt att komma hem. Är så glad att jag trivs med mitt nuvarande jobb. Att det är så roligt att börja arbeta igen.


Nu laddar vi även för kuvszspecialen. Jag kommer ha en monter och sälja hundtillbehör men även hinna ställa ut Eira på specialen och lilla Misha på den inofficiella utställningen.


Då ska Misha få träffa syrran Pie igen, pulitiken som bodde hos oss flera månader denna vinter. Det ska bli så mysigt att träffa henne samtidigt som jag är så glad att det går bra för henne i sin nya familj. Det blir nog lite snurrigt för Pie med så många gamla bekantskaper då även hennes första matte (som bröt foten) kommer dit! Misha kommer bli så glad att få träffa syrran igen, sist de lekte så var det snö!


Har även hunnit läsa ikapp mig på en del bloggar och har här några lästips. Hunddagboken har en pågående fototävling med temat sommar: Hunddagboken och även Team Nelson har en fototävling där tanken är att samla in platser från hela Sverige som vi ägare förknippar med våra hundar, givetvis ska någon hund finnas med på något hörn. Läs mer här: Team Nelson . Sen har jag läst en väldigt bra artikel på nättidningen kattstatus om katternas vattenbehov. Se här: kattstatus. Önskar er alla en fortsatt skön helg!

7 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Kul att ha dig på bloggbanan igen.
Trevlig helg.

Jasmine sa...

Tack för kommentaren på min blogg!
Ja, jag ser verkligen fram emot föreläsningen med bl.a. Per Jensen imorgon!
Har ju läst hans bok och tyckte den var fantastiskt intressant!
Ska sedan också passa på att ta upp det här med vaccinera eller ej med veterinären som också ska föreläsa imorgon. Ska bli intressant att höra vad som sägs.

Livet och vardagen sa...

när kommer Kuvaszvalparna?

Lyckopiller sa...

Härligt att ha dig tillbaka.

Elin sa...

Åh va det är härligt att få trivas med sitt jobb, det är viktigt =)

Katarina sa...

Härligt att du är på banan igen!
Kram

Arlo sa...

Fullt upp! Och visst är det kul med alla fototävlingar som poppar upp i bloggosfären?