torsdag 10 maj 2012

Hemma igen!

Då är jag hemma igen efter en skön semester på Malta. Det var soligt och varmt alla dagar utom en och det var så skönt att ta det lite lugnt. Malta är en ö med en väldigt spännande historia, där kulturens mångfald lyser igenom än idag.




Har även haft världens bästa hundvakt här hemma som inte bara matat och motionerat hundarna. Han (och flickvännen Nicole) har även borstat och klippt klorna på dem samt målat om trädgårdsmöblerna! Dessutom hade han lyckats få flocken väldigt lugn och harmonisk och lyckats se till att hundarna höll sams, även de som normalt inte gillar varandra.

På Malta fanns inga vildhundar, vad jag kunde se, däremot en hel del hundar som var ute och gick med sina ägare!



Och hundar som kikade ut från sina balkonger!


Så fanns det hundar som hängt med ett tag!


Malta är i alla fall en ö som jag gärna återvänder till. Det finns så mycket mer att se, än vad man hinner med på en vecka, särskilt när man som jag tog det rätt lugnt och njöt av solen! 

11 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Då säger vi välkommen hem!!!
Låter som en härlig semester. Många fina bilder.
Så skönt att ha någon som tar hand om hundarna så bra.
Kram

Jasmine sa...

Välkommen hem från semestern och tack så mycket för din kommentar på min blogg!
Ja, äntligen fick jag tag på selen... "Min" butik kunde få hem den till slut, men det tog lite tid...
Men, den som väntar på något gott...
=)
Hoppas ni har haft en fantastisk semester!

Katarina sa...

Välkommen hem!
Hoppas du är utvilad och att du mår bra!
Kram

Britt Marie o Rudi sa...

Välkommen tillbaka. Vilken lyx att ha så proffsiga hund-hus-vakter!

Malin/BilboBlueEyes sa...

Vad roligt att få se lite bilder från semestern! :-)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Kul att ni har haft det bra. Hoppas att du hunnit "läka" lite och att du får vara frisk.

Tänkte vitsa lite och säga att du berättade så fint om semestern att det blev Ros a la Malta istället för Ris a la Malta. Ber om ursäkt för att jag inte kan låta bli.:)
Ulf

Vanja sa...

Nyfiken jycke på balkongen :D
Vilket härligt inlägg!

Lyckopiller sa...

Åh...verkar som att du haft en härlig semester. Välkommen hem till Sverige.

Elin sa...

Stort välkommen hem!!!

Livet och vardagen sa...

Välommen hem. Vackra bilder!

Grabbarna boys sa...

Malta verkar vara ett perekt hundland då ju.....och välkommen hem igen!
Vov o kram!