onsdag 7 december 2011

Är så glad!

Nu har de analyserat Mishas tumör som han opererade bort förra veckan. Och svaret kom idag: Tumören är godartad! Det är så skönt. Äntligen kan jag andas ut.

Ni anar inte vad jag har funderat de här dagarna, eftersom Misha har varit lite deppad då han inte fått leka som vanligt samt behöva ha den gigantiska tratten. Om han har en mindre tratt så kommer han åt såret genom att trycka upp tratten så den åker högre upp på halsen. Det har inte heller fungerat med den uppblåsbara varianten. Vi har till och med fått tejpa igen hålen som finns på tratten, för han lyckades stoppa in tungan genom dem och på så vis komma åt såret.

Annars fortsätter det att vara sjukstuga här hemma. Alice och Danne i  en form av lunginflammation. Nu har även Linnea blivit sjuk, men förhoppningsvis går den elaka bakterien inte ner i hennes lungor. Egentligen skulle jag åka upp till Stora Stockholm i helgen, men vi får se hur det blir med den saken. Mishas syster Pie ska ställas ut för första gången då! Sen ska hon hit hem då hennes matte har brutit foten och sitter i rullstol.

Tyvärr får ju inte Misha leka med Pie den första tiden då han har absolut vila i drygt en vecka till. Här är ett par bilder när de lekte i somras.



Mitt i allt kan jag bara le, då Mishas tumör var godartad. Är så otroligt lättad!

8 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det var riktigt skönt att höra.
Ulf

Livet och vardagen sa...

Skönt att höra!! Hälsar Ulla

Grabbarna boys sa...

Ja, det var riktigt härligt att höra.
Hoppas även att alla de andra kryar på sig snart.
(Lunginflamation hade min dotter för ett tag sedan och nu i efterhand så kommer hon inte ihåg så mycket från de 2 veckor hon hade +40 graders feber. Önskar verkigen inte någon detta!!)
Ha det så bra.
Vov o kram!

Katarina sa...

Åh, det var ju härliga nyheter! : D

Quila o Ronja sa...

PUST!!! Åh, vad glad jag blir! Undrar om det var något liknande som Ronja hade?
Det var mig en smart vovve, som kommer åt såret hela tiden ;-)
Ha en riktigt bra dag!!!
Kram

veronica sa...

Pulisar är finurliga och hittar lösningar på det mesta. Härligt att se bilderna sen i somras.

Hoppas familjen kryar på sig så du kan komma till Stockholm.

Eva sa...

Nu blev det högt jubel här när jag såg rubriken! Åh så skönt!!!
Och så skrattade jag högt åt hans smarta sätt att komma åt ändå;D
Känner en här som jag nog skulle få bruka en hel del tålamod på om han skulle ha tratt-behov...
PUSSA till lillpysen!
Och hälsa krya på er till resten.
(Nu blir det spännande! Men nu kom iaf namn upp i rutan nedan direkt.)

Sofie sa...

Vad skönt att det var en bra tumör. Verkligen en lättnad förstår jag. Men vilken otur ni verkar ha annars med lunginflammation och grejer. jag hoppas att det snart ger med sig.