onsdag 11 april 2012

Bara Vi

För inte så länge skrev Alice några ord om sin högt älskade puli Rufus här i bloggen. Jag kan bara säga att deras starka vänskap är ömsesidig. Ibland kan bilder säga mer än ord:





Det är så gulligt att se hur Rufus har total koll på Alice och hela tiden söker hennes uppmärksamhet. Här behövs inga särskilda kontaktövningar eller skvallerträning. Hela deras relation är som tagit från ett kapitel ur Eva Bodfädlts bok Kontaktkontraktet! 

Kontaktkontraktet : en bok om människans samspel med hunden

Just nu är Alice iväg och repar med sitt band, då ligger Rufus uppe i deras rum och tuggar på ett älgchips. Rufus hade nog helst velat följa med Alice, men då skulle vi behöva hörselskydd för hundar, för det kan låta en del i en replokal! Å andra sidan kan det låta rätt mycket här hemma också när hela kören av hundar börjar sjunga. Här kommer en söt bild från i somras:


Bara VI!

11 kommentarer:

Humlespunk sa...

Om "icke hundfolk" visste hur underbar känslan är när man känner samhörighet med sin hund, så hade di skaffat hund allihop.
Underbara bilder :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Visst är det den kontakten som är det "stora" med att ha hund. Väldigt fint visat på bilderna.
Vad spelar de för musik? Är nyfiken.

Dame Eliza sa...

Åhh, det är underbart, den där speciella kontakten vi kan få med djur. Jag har har haft det med många, men Pennyhunden är helt i en egen klass. Det känns som om vi lever i symbios. Jag är säker på att jag skulle kunna ha henne lös vid sidan mitt inne i London, hon skulle ändå veta exakt var jag var, hur jag mådde, vilket humör jag var på! Min man brukar säga att Penny vet hur jag mår innan jag själv vet det! Det är sånt som gör livet värt att leva. Och jag har aldrig tränat kontakt med henne, den fanns där från första stund. Underbara bilder på Rufus och hans matte som förmedlar just den där kontakten de har!

Lyckopiller sa...

Den härligaste känslan!

Elin sa...

Vilken härlig kontakt! Det syns rakt igenom bilderna!

Quila o Ronja sa...

Så rätt!! Bilder kan säga mera än tusen ord! Man förstår precis vad det handlar om, bara genom att tita på bilderna ;-)

Sara sa...

Mmm bilder säger verkligen mer än 1000 ord!

veronica sa...

Härligt, man ser verkligen bandet emellan dem...

Jag har nästan samma med Moa, men hade det med min underbara blandis Lassie, hon var nog egentligen en människa i hundskrud...

Sofie sa...

Vilken härlig känsla i bilderna. Man ser verkligen att han gillar sin matte.

P.S Hundar sa...

Härligt att läsa! :)

Anna, Kompis o Daisy sa...

Underbara och härliga bilder! Ja, den där kontakten när det känns som om man har en direktkoppling in i ens hunds hjärna och hjärta är fantastisk! <3