tisdag 24 april 2012

Boll istället för får!

Här har varit fullt upp. I helgen var det våryra i Berg med öppet hus hos konstnärer, konsthantverkare, föreningar och företagare. Även vi var med och hade hundbutiken öppen hela helgen! Förra helgen var jag som sagt iväg och parade kuvasz-Bella, men jag har även besökt en annan Bella. Nämligen pulin Bella -Xaida'z Qy-Zs Bóbita-Bella. Tyvärr kan hon inte användas i avel men jag träffar fortfarande Bella med familj då och då. De brukar bjudas på så god mat när jag tittar förbi;) Så här fint bor Bella:


Bella vill också ha något gott:



Jag vet ingen hund som gillar att valla boll som Bella. Hon blir helt exalterad när bollen kommer fram och dribblar bollen i riktigt hög fart!



 Varför valla får när man kan valla boll?


Missa inte:
En av mina favoritbloggar har just nu en rolig tävling. Läs mer på Team Nelsons blogg! 

3 kommentarer:

Sofie sa...

oj vad snabb hon såg ut att vara med bollen. Vad synt att hon inte ska gå i avel men ibland är det ju så. Men hon ser ju verkligen ut att bo som en prinsessa :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Tack för att du sprider tävlingen och vilken bolltrollare!!

Malin/BilboBlueEyes sa...

Jag har sett när det tävlar i "bollvallning" också. Ser riktigt kul ut! :-)
Men jag tror att det kallades något annat än "bollvallning"?