onsdag 14 mars 2012

Hemlagat hundgodis

Nu har en ny tävling dragit igång i CSiGORAs blogg. Det gäller att skicka in ett hundgodisrecept! Tävlingen pågår till den 1:a april och vinnaren får välja valfritt hundgodis och eller hundben för 300 kr från CSiGORAs hundbutik! Dessutom kommer alla recept sammanställas så alla deltagare kan få varsin receptsamling på smaskigt hundgodis! Läs mer om tävlingen här: Bästa hundgodis

När man ger sig ut i skogen eller åker på picknick vill man ju givetvis ha något gott till hunden också. Nedan en par bilder från senaste godissök med picknick!


Charlie ovan skulle nog behöva något annat än kanelbullar i godiskorgen, så han ser fram emot alla nya hundgodis recept! Godissök en helt suverän aktivitet för hunden. Bläddrar man runt i hundbloggarna finns det ingen gräns för fantasin.

Hos Quila och Ronja finns det morotsträd, Rudi hittar lamm- & rissnittar under barken på träden, Humlespunkarna är helt suveräna godisletare - närmar sig elitklass! I Hunddagboken illustreras hur Leia äter hibiskusblad;  i Grabbarna Boys har man förstått att där behövs inte godissök - det ordnar Abbe själv - han är förste provsmakare av allt möjligt gott sam bakas där hemma!  Och Nelson, han letar efter skogens bästa pinne och eftersom han hoppar innan han tittar så kan han ju hitta lite vad som helst! Och pudlarna Fluffmonster är alltid på jakt efter bästa träningsgodis!

Ja, det finns massor av fler bloggar som med ord och bild visat vilka spännande korvknoppar det finns att hitta i skogen! Nu när våren närmar sig kanske det skulle vara roligt med lite nytt godis till hunden. Läs då mer om godistävlingen här!

11 kommentarer:

P.S Hundar sa...

Ja katterna är uppväxta med våra hundar, det är dock inte våra, men vi är där ofta :)
Vi har scalibor på hundarna även om dom umgås med katter! :) men vi brukar inte ha på Scalibor oavbrutet, utan tar av det någon/några veckor och sen sätter vi på det igen!

Humlespunk sa...

Ho ho, det ska jag nämna för HumleSpunkarna att de är närapå elitklass i grenen Godissök. De kommer bli så stolta så de spricker :)

Tack för att vi fick vara med på ett hörn :)

Quila o Ronja sa...

Visst, det finns inga begränsningar på vad man kan, söka/hitta på promenaderna ;-)
Nyttig "lek"
Tack för att du nämnde oss!
Ska se om vi kan dela med oss av något riktigt "smarrigt" godis.
Önskar dig/er en bra dag.

Dame Eliza sa...

Mina hundar ser ut som frågetecken?????? Hundgodis??? Va e de? Menar ni korv, mackor, cashewnötter, ost, kex, skinka, brie eller oxfilé?

Näe, vi fattar nada!

Puss på nosen från Penny och Lukas

Elin sa...

Håller bara med ditt inlägg och självklart är vi alltid på jakt efter bästa träningsgodiset! :)

Grabbarna boys sa...

Ha....den tävlingen ska vi vara med i!
Att få chansen till att både baka o vinna hundgodis.....ja, det kan vi ju inte missa!!
Vov från grabbarna boys!!

Lyckopiller sa...

Den samlinggen av recept ser vi fram emot att ta del av. Tyvärr har jag själv usel fantasi.

Dessi & Teddie :) sa...

Fina vovvar :)

Elin sa...

Åh tur, då är det inte bara jag tar fram saxen ;-) jaja, det växer ju ut som sagt igen, nu har bilder åkt ut på lillen :)

Quila o Ronja sa...

Visst är det sorgligt!!! Jag tror precis som du, att det är det egna dåliga samvetet, som gör att elaka kommentarer "fälls".
Det här med utställningar t.ex. Dom som anser att jag inte har där att göra, tycker att jag "snor" en chans till placering??? Någon skrev; Någon annan får väl ingen bättre hund, för att jag inte är med? Smart tanke!
Jag vet att jag inte ska bry mig, men ibland rinner det över. Joo, jag blir nog lite ledsen faktiskt. Ledsen, när jag inser hur svårt många har att glädja sig MED andra. En stor brist, i mitt tycke.
Önskar dig en härlig dag, tillsammans med alla dina vänner ;-)

Anonym sa...

Det bästa träningsgodiset är hemlagade köttbullar köttfärs ägg mjöl o ströbröd. Stekes delas i kvartar o fryses sen är det bara att ta fram i lilla specielburken o fylla sen så tinar de så bra i fickan o smakar verkligen mums
emmma rudbeck
emmar23@hotmail.com