fredag 16 mars 2012

Nio Liv

Nej, jag menar inte kattens alla liv eller Björn Afzelius album, inte heller ett gammalt punkband och inte Betty Svensssons designade kökshandduk. Jag menar antalet hundar här hemma just nu! Nio liv - nio hundar. Gårdagens tillskott är pulisarna Trassel och Bobo som tillfälligt är här på semester.


Trassel med Charlie i bakgrunden, bilder från i höstas.

Trassel är en 11 år gammal pulitik som numera är nerklippt. Även Bobo, nedan, är nerklippt. Bilden togs när han senast var på besök i vintras.


Det som tar längst tid med många hundar är just alla promenader då jag inte vill ha med mig allihopa på en gång. Jag är definitivt inte rättvis. Gamlingarna får betydligt kortare rundor än unghundarna. Tur att jag är inte är själv utan har hjälp från familjen. Jag skulle aldrig orka ha så här många hundar permanent. Nu hoppas jag på riktigt fint promenadväder i helgen och önskar er alla en skön fredag!

8 kommentarer:

Jasmine sa...

Hej Christina!
Ja, änderna är nästan lika stora som Ella...
=)
Nice att ha huset fullt av vovvar! Hoppas att du får bra väder, med tanke på besväret med att torka alla annars...
Önskar dig också en trevlig helg!

Quila o Ronja sa...

9! Näe, det är kanske några för många att ha på heltid.
Men, samtidigt väldigt roligt :-)
Håller tummarna för fint väder, och önskar dig en trevlig helg

Dame Eliza sa...

Förstår att du har fullt upp. Nio hundar, phu! Jag tycker det är svårt att hinna med två kärlekstörstande (avundsjuka) individer.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jösses, jag tycker det räcker med en:)

Grabbarna boys sa...

Ha, ha där ligger vi i lä.
Vi är ju bara tre....ännu så länge!!!
Vov o kram!!

Dessi & Teddie :) sa...

Så söta vovvar :)

Urban Medin sa...

Så sant, mycket arbete men roligt.
Håller tummarna för vädret :)

Elin sa...

Skönt när man kan få hjälp av familjen. Inte lätt när man har både gamlingar och unghundar, precis som du skriver så måste man då anpassa promenaderna. :)