fredag 9 mars 2012

Sådan hund...

I morgon är det dags för styrelsemöte i Kuvaszklubben samt årsmöte. Det ska bli så roligt att träffa allt trevligt kuvaszfolk. Där finns några av mina allra bästa vänner. Jag gillar inte bara kuvasz-  jag gillar även deras ägare! Sådan hund sådan herre kanske det borde heta istället;) Dessutom får jag skjuts hela vägen av allra bästa Ariana från kennel Ecarpadi. Tillsammans med sin mor äger Ariana den här supersnygga hanen, Hermesz:

2012-02-19_Hermesz.jpg
Foto: Kicki Svalin, kennel Sorschies

Hermesz som ursprungligen kommer från kennel Sorschies kommer bli far till en av mina planerade kuvaszkullar framöver! Inte bara snygg, frisk och sund utan supertrevlig i temperamentet! Ariana hämtar upp mig redan halv sju på morgonen. Årsmötet börjar klockan 12 i Mjölby men styrelsen ska träffas först. Räknar med en lång dag! Lång men trevlig!


Bella och Conny (som fyllde 11 nu på skottdagen)

Det är väldigt tråkigt att vår ordförande Mikael Wåhlund (kennel Carlslund) kommer lämna sin plats till förfogande. Jag hade gärna sett Micke kvar på den platsen flera år framöver. Jag tror dock att det nya förslaget till ordförandet också kommer göra ett bra jobb. Vem kan kuvasz bättre än Kicki Svalin? En av de mest seriösa uppfödarna som finns och som har stenkoll på allt! Och inte bara när det gäller rasen kuvasz!


Vill rikta ett stort tack till vår avgående ordförande som gjort kuvaszklubben till det den är idag - en klubb att vara stolt över! Tack Micke! Som tur är kommer Micke finnas kvar i styrelsen i en mindre arbetskrävande position, vilket jag är väldigt glad över!

Vår avgående ordförande...

...kommer ha en mer undanskymd roll!

5 kommentarer:

Linn sa...

Vilka mysiga hundar! En sån vill man ha att bara gosa ner sig i sängen med! =) Härlig hundblogg!

Quila o Ronja sa...

Låter som du kommer få en trevlig dag.
Lite kul, för sennenhundklubben har också sitt årsmöte i morgon. I Kista. Jag ska dock inte dit.
Tur att det finns så många duktiga människor, som lägger ner så mycket ideellt arbete i våra klubbar.
Ha en trevlig dag, med massor av glada människor.

Anne sa...

Ha en skön dag och hälsa till alla som vill ha en hälsning =) Önskar så att jag kunde komma =(

Livet och vardagen sa...

Tur att ni finns, ni som vill och orkar aktivt i våra hundars egen klubb:-)

Dame Eliza sa...

Hoppas din dag med likasinnade blev en energikick!