onsdag 7 mars 2012

Siouxsie Sioux

Låt mig presenta vår fina Siouxsie. En pulitik som är importerad från Finland och i stamtavlan heter hon Ximene's Napsugár. På ungerska betyder det solstråle. Hon är efter vår ungerske importhane Vecsey Utcai Cseles och den finska tiken Castlewolf Diva For Ximene som bor hos Kati, Kennel Ximene's.








För den som tror att det är mycket jobb med pulipälsen kan jag säga att bilderna är tagna efter att Siouxsie sprungit i skogen och plaskat i vatten och busat med Eira och Misha. 



8 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

Fullt ös, härliga bilder. Så fin hon är!

pshundar sa...

vi tänkte filma en typisk "dagis dag" så får ni se :) och då svarar vi även på din fråga! :)

Sara sa...

Hon är verkligen jätte fin sån utstrålning och hållning alltså och den där pälsen är ju underbar!

Christina sa...

Vilken stilig dam!

Elin sa...

Nyfiken fråga vad väger en puli?

Elin sa...

Aa, jag trodde dem vägde mycket mycket mer =) Ser så stora ut men ack så häftiga!

Eva sa...

Härliga bilder!
Men den där sista textbiten hade jag ju nästan gärna missat... (Tänk hur en fullpälsad amris skulle se ut efter de göromålen:D)
Och det är kul med de där pulisarna: även om jag inte hittar några ögon så ser man så väl hur glada de ser ut:)

Anna G sa...

Jag har alltid funderat på den där pälsen, jag kan inget om Pulis, men blir de inte irriterade i huden av de där dreadsen?