söndag 11 mars 2012

Morgonpromenad

Har nu tagit en lugn morgonpromenad med hundarna i den småländska naturen som består av skog, ängar, sjöar och mycket sten. Stenmurar överallt. Förstår att det en gång i tid var en utvandrarbygd


Det måste ha varit tufft att bruka den steniga jorden med de enkla redskap man hade att tillgå. Försöker tänka på hur priviligerade vi är nu och hur bra vi egentligen har det.




Nu är naturen mer en plats att vila upp sig i, i alla fall för de flesta av oss, kanske synnerligen för oss hundägare.


Ändå kan jag inte låta bli att känna ett stort vemod inom mig. Nu när jag äntligen är "frisk" så dras jag ändå med min dagliga värk och det räcker med att jag åker iväg under en hel dag för att nästa dag vara helt utslagen. 


Jag hade så trevlig igår på kuvaszklubbens möten men hade samtidigt så ont att jag trodde jag skulle svimma. Som tur är skulle jag inte köra så det var bara att stoppa i sig värktabletter. Idag blir en lugn dag tillsammans med mina hundar.



10 kommentarer:

Danne sa...

Vackra bilder! Ta det lugnt, skit i att jobba, låt ungarna laga maten och läs Foucaults pendel i sängen med en kopp te! Eller somna i soffan i andra halvlek framför Rochdale-Charlton Athletic som en annan brukar...

Anne sa...

Underbara bilder, sköt om dig!!! Kram Anne

Jasmine sa...

Ser mysigt ut!
Såg lite av det du skrivit på Facebook om utställning o.dyl. och slängde ut mitt gamla inlägg på min blogg igen (med några nya tillägg)...
Jag håller med dig FULLT UT!!!!

Jasmine sa...

Jag igen...
Jag lade upp klippet på min blogg också...
Så fruktansvärt vidrigt!!!!!!

Malin/BilboBlueEyes sa...

Vad fint ni bor!
Det är som vi, med massa natur runt omkring så hundarna kan springa fritt! :-)

Elin sa...

Oj, ser ut som ni har ingen snö alls kvar..vilken lyx!!!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag lider så med dig. Inte klokt att värken ska få förstöra så mycket.
Underbara bilder och jag känner igen mig i det småländska landskapet som jag känner väl genom min bror.
Det ord, förutom slit, som jag alltid tänker på när jag ser alla stenar som tagits om hand, är tålamod. Vilket tålamod de måste ha haft brukarna av den steniga marken i Småland.

veronica sa...

Underbara bilder.
Lider med dig ang din värk och förstår dig till fullo, Har ju samma problem själv.

Livet och vardagen sa...

Visst är det en storslagen natur vi har! Tråkigt med din värk. Antar att du vet vad du klarar av , med lagom vila och rörelse.

Quila o Ronja sa...

Härliga vårbilder!!!
Värk, det är inte roligt någonstans :-(
Ha en bra dag