söndag 19 september 2010

Välkommen Eira

Nu har Eira snart bott här en vecka och det känns som om inte har gjort något annat. Eira är en väldigt framåt, nyfiken och anpassningsbar tjej. I stamtavlan heter hon Carlslunds Idavall Eira och hon är dotter till min guldklimp Csigora Gyémánt Gaia som bland annat vann kuvaszspecialen över drygt 70 kuvaszer. Eira har väldigt kul med Minou medan Czabina mer agerar mamma. Stort tack till Micke och Patric för en otroligt trevlig och fin kuvasztjej. Här kommer lite bilder från Eiras första vecka hos oss!


5 kommentarer:

Katarina sa...

Grattis till nyförvärvet. Så fin hon är!

Eva sa...

Ni gör en insats för världens isbjörnar ser jag!:))
Vilken liten sötnos!
All sympati till de vuxna dock - valpar är ingen barnlek att ha att göra med!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Fantastisk fin nykomling. Lycka till med den.
Jag ska hälsa på en Puli snart. Jag har aldrig sett någon i verkligheten,tror jag.
Ulf

Anonym sa...

åhhh hjäääälp så bedårande!!! Grattis kusin! Den vuxna är så vacker! Fint huvud, kram Annelie

http://eahunddagis.blogg.se sa...

Oj va sööt!! :)