söndag 15 maj 2011

Antistressboll!

Det har varit extremt mycket sista tiden, dygnet runt! Jag som har svårt att hantera stress måste hitta sätt att varva ner, andas och koppla bort allt för en liten stund. Jag har testat meditation, massage, powernap, akupunktur, yoga, basal kroppskännedom, vila, spikmatta, mindfulness, motion, skogspromenader, sova etc. Alla är förvisso bra redskap för att kunna flytta fokus för en stund. Men inget går upp mot min antistressboll!

Vad är en antistressboll? Det är något mjukt och varmt som drar ur stressen ur kroppen. Allt man trodde var viktigt försvinner för stunden, andra perspektiv blir synliga, puls och blodtryck ställer om sig, magkatarren försvinner, värk och trötthet sätts inom parentes, mörkt blir ljust och meningen med livet blir allt tydligare! Vad är detta för mirakelkur? Finns den i webbutiken? Tyvärr måste jag meddela att min antistressboll inte är till salu. Men eftersom detta är en hundblogg gissar jag att den finns där närmare än du tror! Min antistressboll är pulivalpen Misha! Även de större modellerna kan fungera men just Misha har en väldigt speciell förmåga att suga stressen ur kroppen. Han är min antistressboll, ja inte bara min, utan för hela familjen.



8 kommentarer:

Katarina sa...

Sötaste antistressbollen!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vad skriver man? Oemotståndlig.
Ulf

veronica sa...

Han är för söt Misha, så lik sin syster Pie. Valpar kan vara bra och nyttiga till mycket:-)) jag har inte behov av någon antistressboll men däremot är Pie min glädjeboll. Ett riktig yrväder.

Eva sa...

Bättre antistress finns bara inte!
Attans söt är han go'killen:)
PUSSA till honom från mig:)

Drömflocken sa...

Vilket super fin antistressboll du har.
Stress är svårt att hantera för mej också

Sofie sa...

Har också svårt att hantera stress och det bästa som finns är att lägga sig ner och kram en pälsboll ur familjen fyrbent. Katt eller hund spelar ingen roll bara de ställer upp :)

Quila o Ronja sa...

Jaa, vad kan vara mera avstressande än att krama en fyrbent, pälsbeklädd fyrbent vän?!
Sv. Tack så mycket :-)
Ha en bra dag
Kram

Boubou sa...

Vilken söt antistressboll..! :)