måndag 23 maj 2011

Flera tävlingar

Min egen bloggtävling är nu slut och vinnaren blev Eva från fyrfotingarnas blogg. Det var min familj som skötte lottningen av alla som uppfyllde tävlingens krav. Men alla som deltagit kommer få tröstpris! läs mer här!

Jag vill dock tipsa om en ny tävling på Team Nelsons blogg. Där gäller det att vara kreativ och koppla ihop musik med bild. Läs mer om tävlingen här! Missa inte denna roliga tävling! Ok. Jag sjunger inte men det här med texter tycker jag är en viktig del i om jag gillar en låt eller inte. Kanske därför jag gillar Morrisey. Som kultursociolog brukar man säga att val av musik säger väldigt mycket om vem du är. På så vis kan man se den här tävlingen som en del i människors berättelser om sig själva. Team Nelson kommer inte bara kora en vinnare utan även identifiera vår personlighet och identitet;) , i allafall ur ett sociologiskt perspektiv!

4 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Tack snälla du!
Undrar om jag var med i din tävling, eller om jag hade en kommentar som försvann?
Nu ska jag kila vidare till din "butik". Är på jakt efter en ny boll med rep, gärna med en bjällra i......
Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Haha, är det det jag kommer att göra! Nå, inga behöver vara rädda för att skicka in bidrag. Jag överlåter åt Christina att göra de sociologiska
bedömningarna:) Ulf

Sofie sa...

Nytt försök. Har försökt att kommentera här flera gånger men det har gått väldigt dåligt.

Tävlingen hos Team Nelson är verkligen inget för mig då jag är väldigt dålig på låtar och sådana här tävlingar ;)Så tävla på ni. ska bli roligt och se hur vinnar bidraget ser ut.

Sv: Varför mina hundar kallas för kamelerna har bara kommit av mig. Andra med faraohundar tycker nog att jag är lite tokig men nu har kamelerna bitit sig fast. Folk kommer ibland och frågar om det är jag som är sofie med kamelerna och på min hundkurs kallas jag för kamelmamman så det är nog lite svårt att tvätta bort stämpeln nu :)

Beatrice Pettersson sa...

haha ja, såna där som piloter har :P