fredag 10 februari 2012

Missa inte dessa hundprogram!

Som en del av er kanske kommer ihåg så var jag på ADVENTure Dog Conference i november som anordnades av Hundutbildningsgruppen till minne av Per-Erik Sundgren.

Tanken var att jag skulle presentera de olika föreläsarna i egna blogginlägg. Jag kom inte längre än till den första föreläsningen av Peter Savolainen innan jag fick min lunginflammation och bloggandet kom av sig. Men nu har ni chansen att ta del av valda delar av konferensen då de sänds i Kunskapskanalen tisdagen den 14/2, 15/2 samt söndagen den 19/2. Fullständigt schema hittar du på: http://www.adventuredogconference.se/

Missa inte detta för det här är riktigt bra populärvetenskapliga föreläsningar kring hundens ursprung, genetik, avel mm av sveriges främsta hundprofiler. Det finns även vissa delar från 2010 års adventskonferens: Hunden i TV.

I senaste nummer av Hundsport fanns även ett långt reportage från denna årliga konferens arrangerad av David och Maria Selin med hjälp av ideellt arbetande funktionärer. Som sagt, boka in dig framför din TV!

2 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Tack för tipset. Det ska vi inte missa.
Ulf

Sofie sa...

Tack för tipset det ska jag verkligen kolla på. Bäst jag skriver upp det i kalendern