söndag 26 februari 2012

Vårkänslor

Nu är det verkligen vår i luften och snön har smält i rasande fart! Nu är det även vår hos oss och det spås en tidig och varm vår. Det innebär att det inte borde komma mer snö. Själv dras jag fortfarande med ömma revben då är det tur att jag har så stora barn att de kan hjälpa till. Lillmatte tog med sig kuvasztiken Eira på en vårpromenad. Hon tog även med sig kameran. Eira passade på att göra sig vårfin och parfymera sig lite...







Väl hemma blev det direkt i badkaret! Jag tänker inte berätta några detaljer vad hon rullat sig i! Jag var glad att jag hade K9 superschampo hemma. K9 competions strip of schampoo är till för just extremt smutsiga hundar! Sen tittade vi på melodifestivalen och hejade på Lisa Miskovsky, även om denna låt inte var bland hennes bästa. Vet inte varför vi egentligen tittar på melodifestivalen, det har liksom blivit som Kalle Anka på julafton. Man sover i soffan med en hög hundar på sig;)


10 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vad va det hon rullade sig i då....vi är så nyfikna på det???
Nåt gott gissar vi!!
Vov från grabbarna boys!

Lyckopiller sa...

Härlig dag med parfymrullning. Och visst är det lite mysigt att se på melodifestivalen med hundarna i soffan, även om man kanske inte tycker att låtarna är så bra.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Visst är det härligt med vårkänslor. Sen skrattade jag gott åt din slutmening.Det är nog många som känner igen sig. I år har jag för första gången på många år sett alla fyra deltävlingarna. Jag ställer samma fråga.... Varför sitter vi där? Jag var t o m vaken hela tiden igår. Tyckte också att Lisa M rättvist gick vidare till final.
Jag är dessutom glad att Nelson inte rullar sig i dynga. Han har aldrig gjort det, men efter en långtur som nyss hinner han ändå bli rejält smutsig. Kanske ska kolla in det bra schampot.
Ulf

Team Nelson / Ordringen. sa...

Glömde skriva att jag tycker att lill-mattes bilder var härliga, fartfyllda och hundvårystra.
Ulf

Tassintryck sa...

Hu, den lukten skulle jag nog känna igen (har även jag hundar som älskar det mesta äckliga att rulla sig i ;) ). Ser ut som en härlig dag och rolig kväll! Må så gott!
kram från mig
/maria

Quila o Ronja sa...

Klart man måste fira dom härliga vårkänslorna med att göra sig "fin". Förlåt, men jag tycker det är sååå himla skönt, att se flera hundar, som parfymerar sig, hahaha

P.S Hundar sa...

Bra att veta om K9 schampot, när det är helt torrt ute är det dags för våra hundar att bada och då behöver man ett extremt schampo ;) haha

Sara sa...

Underbara våren hoppas den är här för att stanna :)Fin hon blev Eira efter rullningen ;)

Elin sa...

ååh va härligt det ser ut! här är det mycket snö kvar :(

Anna, Kompis o Daisy sa...

Visst blir man "glad" när hunden "piffar upp sig" lite... :S

Jättefina bilder, det går inte att ta miste på Eiras glädje. :)