söndag 8 januari 2012

Maraton är ingen sträcka


Mycoplasman vill inte släppa sitt grepp om mig men jag känner ändå att jag blir bättre för varje dag. Det kommer nog ta lite tid innan jag får upp min kondition igen. Som det är nu är det som ett maratonlopp att ta sig från en våning till en annan. Maraton är alltså inte en sträcka utan en upplevelse;) Det handlar inte om 42 195 meter utan känslan av att jag skulle ha avverkat dessa meter! För mig veterligen har vi inte 42 195 meter mellan våra våningar - det skulle vara ett ganska högt hus i så fall.

Jag har dock beslutat att jag nästa fredag är frisk. Då ska jag nämligen till Stockholm då min far fyller 70 år. Det vill jag ju inte missa.

Det har nu varit MY DOG i Göteborg i fyra dagar. Hade gärna varit där, längtar efter att åka på hundutställning igen. Förra året hann jag inte med att ställa ut så mycket då företaget tog en hel del tid. Jag vill i alla fall gratulera kuvaszkennel Hodohill och Kennel Sorschies till BIR (Demitri) och BIM (Ildiko)! Grattis även till Anna-Lena som visade Ildiko (som jag är delägare i). Jag har även rätten till första parningen på den ungerska importen Demitri. Så det känns rätt bra att vara lite delaktig, i de vinnande hundarna, så här från soffan!

Nedan fina Ildiko när hon var här hemma senast:



6 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Bra där, att du bestämt dig för att bli frisk på fredag :-) Usch, vad segt det varit för dig.
Fina resultat från My Dog!
Ang. änderna........hon "suger" liksom på dom, så då tar det ju lite tid, innan dom faller isär. Hur menar du med en rest från jägartiden? En and utan stoppning, skulle inte vara intressant alls. Det tar dessutom ett bra tag, innan hon får dom, som hon vill ha dom ;-) Jag tycker dock att det är ganska "intressant" att utröna vissa beteenden. Som detta!
Krya på dig
Kram

Eva sa...

Jag har, tack och lov, sluppit sådana bakterier men jag hade en vansinnig influensa för några år sedan så jag tror mig veta hur du känner. Attans vad tid det tog att känna sig ens någorlunda ok!
Härligt uttryck de har i ögonen de där jyckarna:)

Dame Eliza sa...

Hoppas du fortsätter att krya på dig, lunginflammation är en pärs som tar tid att bli helt fri från! Och sedan när man har djur som behöver tillsyn och aktivering, det blir som ett dåligt samvete, iaf brukar jag känna så! Stor kryapådig kram från mig o mina hundar!

Elin sa...

Tack, dem är ju bra fluffiga mina pojkar. Sen på äldre dar så sitter dem typ ihop. :) Tanken på att bara ha en hund igen, finns inte.

Jag gillar namnet Ildiko, betyder det något speciellt? Vackert vart det ialf. :)

Livet och vardagen sa...

Hoppas verkligen att du är frisk då! kram

Elin sa...

åh vilken spännande mening det fanns med namnet! :) Men tur ändå att Ildiko är snäll och ingen fighter då :)