onsdag 18 januari 2012

Ny utmaning

Jag har visst blivit utmanad av Elin från bloggen Fluffmonster och det är ju bara att lyda;) Faktum är att flera frågor skulle vara intressant för mig att veta från er bloggare eftersom jag också har en hundbutik. Frågan är vilka jag ska välja. Vi får se, först måste jag själv anta utmaningen och svara på alla frågor!


1) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN?
Jag som har så dåligt minne. Men året var i allafall 2007. Under det året födde jag upp två kuvaszkullar, min H och J-kull.. Hade även en pulikull. Min V-kull. Annars åkte jag på en hel del hundutställningar. Bland årets 10 bästa kuvaszer kom 6 st från min uppfödning. Stolt - jag?

2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?
Då hade precis min senaste pulikull fötts här hemma i köket. Så här var fullt upp. Höll även på att starta upp CSiGORAs Hundbutik!.

3) FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR
Lever, älgkött, tvinnade tuggpinnar, köttbullar och blodpudding.

4) FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:
Kuvasz, puli, komondor, maremma, mudi. Framförallt de ungerska raserrna men även en hel del Bergs- och herdehundar.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM I HUNDVÄG VAR MÅNGMILJONÄR:
Oj, vilket fint ställa jag skulle köpa då med en rejäl och rolig inhägnad för mina hundar med gräv och bad möjlighet och annan berikning. Och med en fin butikslokal. Sen skulle jag ta med familjen och hundarna på en långresa med husvagnen! (Eftersom jag då hade råd att anställa trevligt hundfolk till butiken)! Jag skulle även ha råd att skicka någon riktigt fin present till alla trogna kunder!

6) FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?
Vad som är dåligt är ju relativt, men utifrån anses nog att:
1) våra pulisar sitter med vid matbordet
2) och sover i sängen,
3) de får skälla när de ska ut eftersom de tycker det är så roligt,
4) de får slicka tallrikarna
5) och får hur mycket kli som helst;)

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:
1)I första hand gillar jag att vakna på morgonen och få gosa med hundarna innan jag stiger upp.
2)Populärast är promenader i skogen.
3)Vi åker även mycket på hundutställning.
4) I dagsläget tränar jag inget speciellt mer än allmänlydnad. Jag vidareutbildar mig på hundutbildningsgruppen som är suveräna och läser mycket hundlitteratur.
5) Sen föder jag även upp puli och kuvasz.

8) FEM HUNDSAKER SAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?
1) utställningskoppel
2) nosgrimma
3) klotång
4) regnoverall
5) hundgodis

9) HUNDARNAS FEM FAVORITLEKSAKER:
1) pipleksaker
2) kong
3) godisbollen
4) repbollar
5) plyschdjur med konstiga läten

10) TIO BLOGGAR JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Dame Eliza
Hunddagboken
Grabbarna Boys
Fyrfotingar
Sofie & kamelarna
Quila & Ronja
Lilla Otto
Saras tassar
Cruellas sida
Prinsessan Frejas vesäntligheter


5 kommentarer:

Eva sa...

OJ! Nästan tur jag la' in annat nytt inlägg nyss, för detta måste ju funderas på lite:)
Tack!

Sara sa...

Ååå vilken rolig utmaning länge sen jag blev utmanad tar tag i den i morgon :)
Vi har helt klart samma på nr 7 i alla fall hund mys är livsviktigt :)

Sofie sa...

Jag antar utmanningen. Här ska nu tänkas innan jag skriver ner den.

P.S Hundar sa...

Roligt att se att utmaningen går runt! Vi är grundarna av denna ;)
Gjorde om originalet som är människorelaterad! ;)

Freja Phaléne sa...

Klart jag ska vara med, husse accepterar!!! Ska grunna på den lite ikväll!!!