söndag 10 april 2011

En ny stjärna

Sorschies Szép Ildiko - så heter min nya stjärna som jag samäger med hennes uppfödare. Hennes mamma är ingen mindre än förra årets världsvinnare som är en av Sveriges vinstrikaste tikar:WW-10 SV-10 NV-08 INTUCH NORDUCH Sorschies Szép Dajka (Hd A Ed UA Öga UA prcd PRA - Clear). Hennes pappa är en snygging från Ungern, numera bosatt i Tyskland: Deutscher Jugend Champion (VDH) Viharsarki Betyárüzö Effendi  (Hd A1 Ed UA OCD UA Patella UA Öga UA prcd PRA - Clear).Om jag inte hade så många hundar hemma redan hade jag gärna behållit henne hemma. Hon kommer istället bor hos en fodervärd som redan har kuvasz. Det var roligt att få lära känna denna tjej och hon har definitivt förutsättningarna som behövs för att nå toppen.







7 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Lycka till med den fina tjejen.
Ulf

Grabbarna boys sa...

Vi önskar detsamma.
Lycka till, hon ser verkligen fin ut.
Kram!

Eva sa...

Håller med ovanstående!
Utan att kunna något om rasen måste jag ändå säga hon ser väldigt läcker ut!
Vilket ljuvligt ansikte!

Quila o Ronja sa...

Meeen, så söt liten tjej! Lycka till med henne.
Kram
Susanne

Kylle sa...

En sån liten sötnos. Lycka till!

K6 sa...

Oj vad fin! Är det en Pappillon?? ;-) /K6

Anna tecknar och målar sa...

Åh vad söt! Vad är det för ras?

Sv: Tack så mycket! Roligt att du gillar dem. Jag älskar att måla hundar, eller ja djur överhuvudtaget :)