måndag 18 april 2011

Ny blogg

Jag har startat en ny blogg. Tanken är att få mer utrymme att skriva om de produkter som finns i vår hundbutik. Jag vill ju helst att denna blogg ska vara så reklamfri som möjligt. Men var går egentligen gränsen mellan reklam och information?

CSiGORAs hundbutik startade egentligen först som en service till mina valpköpare. Som de flesta hundägare vet så är det en djungel av hundprodukter och svårt att som konsument veta vad som är bra och prisvärt. Så jag började helt enkelt ta hem hundsaker som jag själv gillade. Innan de kommer ut i webbutiken testas de av mig eller någon testperson. 

Sen är det givetvis så att olika hundar kräver olika produkter och det som funkar på en hund funkar kanske inte på någon annan. Av just den anledningen ville jag kunna använda den nya bloggen för att diskutera fördelar och nackdelar. Men också som ett sätt att mer ingående förklara filosofin bakom hundbutiken och presentera nyheter och erbjudanden.

Jag är ju definitivt inte någon mostståndare till hjälpmedel i hundträningen. Även ett koppel är ju en form av korrigering. Och jag är inte en av dem som vill förbjuda strypkoppel. De kan behövas för vissa hundar. Det egentliga problemet är hur vissa hjälpmedel kan missbrukas eller felanvändas. Även en borste kan vara skadlig om man har en borste som inte är anpassad till den egna hundens päls eller om man borstar hunden överdrivet mycket. Precis som att för mycket mat och godis kan ge för tjocka hundar.

Oavsett vad jag tycker om något så anser jag det är viktigt att ta del av aktuell forskning om t ex strypkopplets biverkningar och vilka skador det kan ge upphov till (om det felanvänds). Som det är nu kan man se en ökad efterfrågan på selar och det är intressant att studera och testa olika modeller. Av den anledningen kommer det att komma in fler selar till butiken. Jag skulle dock aldrig drömma om att sätta en sele på en ouppfostrad kuvaszhane. Nåja, den nya bloggen är tänkt att ta upp många av dessa tankar. Men den som läser bloggen ska veta att den skapats som en förlängd arm till CSiGORAs hundbutik. Det kommer finnas information och reklam som inte alltid är så lätt att separera!

Här hittar du den nya bloggen!

6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Det blir säkert en toppenblogg med mycket tänkvärda tips.
Vi ska faktiskt till Moheda på långfredagen också på utställning.
I bollhallen är den och det är boxerklubben som anordnar den.
Bella o Vilgot ska nog in redan kl 09.00 då det bara var 4 cockrar anmälda(tror jag).
Du får komma och titta då.
Ha det så bra.
Kram!

Quila o Ronja sa...

Vad kul. Låter som en bra idé till blogg. För precis som du säger, passar inte alla hundsaker till alla hundar.
Kram på dig
Susanne

Team Nelson / Ordringen. sa...

Bra idé. Lycka till med dina produkter.
Svar : Haha, jag kände nog ironin angående Nelsons vackra hinderbana och att jag tränar honom att hoppa över nya staketet. Jag tror nog att det ska gå bra:)
Ulf

Lyckopiller sa...

Låter dom en toppenide att ha en speciell blogg för butiken. Kommer att kika in där oxå med jämna mellanrum.

junitjej sa...

Vad bra med en blogg till butiken!

Jag har skaffat en sele till vår hund ganska nyligen. Det känns mer skosamt för hunden än vad ett strypkoppel är.

Henrik Olsson sa...

Eftersom jag har eget domännamn så förekommer endast betald reklam hos mig, men jag försöker att göra det så enkelt så möjligt för att det inte ska bli distraherande.

Sv. Glad påsk!