fredag 25 februari 2011

Akupunktur

Idag har jag varit på akupunktur för att lindra värken som jag har i kroppen. Förra gången kan jag inte säga att jag märkte något. Jag kan också erkänna att jag är rätt skeptisk till många alternativa metoder. Men idag fick jag en extra nål som skulle förstärka de andra och det gav effekt. När jag gick därifrån hade värken minskat och framförallt kände jag mig pigg och fylld av energi.

Att ha ont i kroppen tar annars väldigt mycket på krafterna. Men nu kommer jag gå en gång i veckan och då kommer vi se om det var en engångsföreteelse eller om jag kommer må lika bra nästa gång. Jag gillar egentligen inte det här med nålar men det gör faktiskt inget ont mer än att det kan svida till lite precis när de sätter dit dem.

Det går även att behandla sin hund med akupunktur. När jag letade runt på internet hittade jag ett antal ställen som man ger hundarna akupunktur för att lindra olika smärtor. Hur de får hundarna att ligga stilla vet jag inte. När endorfinerna strömmar in i kroppen och smärtan avtar vill man ju upp och röra på sig!

Som sagt, nu är jag full av energi, det är fredag och jag ser fram emot en skön helg med långa skogspromenader med hundarna!

4 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Härligt. Glöm inte att ta loss nålarna bara.
Ulf & Nelson

Quila o Ronja sa...

Kom nu ihåg att ta med kaffet på promenaden ;D
Vår förra hund provade akupunktur, med god effekt. Han stod helt stilla, så länge nålarna satt i ryggen. Tror det är en bra alternativ behandlingsform.
Sv. Tack för gullig kommentar och roligt att inspirera.
Ha nu en härlig helg
Kram
Susanne

~~Sara~~ sa...

Alternativa behandligsmetoder finns ju även till hästar. Funkar faktiskt :) Men vad skönt det måste vara att få värken att släppa lite
fast man känner sig som en nåldyna ;)

Kram

Anonym sa...

åhh skönt för dig!!!
Jag har provat det i 3 olika omgångar hos olika personer, gillar INTE nålar, rös av ditt inlägg hehe...
Bra att det funkade, håller tummarna för att även nästa gör det :)
En kollega till mig ger det på hundar och använder även magnetmadrass mm, hundarna typ snarkar av det.
Kram kusin Annelie