söndag 13 februari 2011

Rufus

Hej, jag heter Rufus och är gästbloggare här. Jag är en puli som från början kommer från Kennel Csavargo och jag är barnbarn till Charlie. Jag är dessutom utnämnd till gudfar åt sex vilda pulibebisar. Vad nu det innebär. Att fostra dem till riktiga puli och ge dem presenter varje år kanske?

Jag tycker om att leka med bollar. Dem kastar jag upp i luften så högt jag kan. Sen gillar jag petflaskor och pulverisera mjölkartonger.

Men roligast är nog att springa fort, riktigt fort. Då känns det som att jag flyger.

Det är kul att leka med Eira. Trots att hon är en kuvasz. Annars tycker jag att hundarna här hemma är lite bonniga. Själv har jag ju bott i Stockholm ett tag när min matte pluggade där. Så jag är ju lite mer världsvan än de andra hundarna här hemma. De vet ju inte ens vad en tunnelbana är.

Fast jag gillar Eira ändå. Hon är rätt smart. Vet hur man öppnar dörrar och klurar snabbt ut hur hon ska få som hon vill. Hon har kommit på hur hon kan sno valparnas mat. Vi är nog ett snyggt par Eira och jag.

Men allra bäst tycker jag om min matte Alice. Hon säger att jag är det bästa som finns och jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne. Vi har alltid så roligt ihop. Jag brukar försöka ta hennes vantar, det är kul!

Ha det bra alla ni som brukar titta in hit. Nu ska jag ta mitt ansvar som gudfar och lära valparna ett och annat.

5 kommentarer:

Eva sa...

Men du var väl en trevlig gäst! Tror att de där valparna blir alldeles utmärkta typer med en så'n mentor som du!

Grabbarna boys sa...

Härligt underbara bilder i den goa solen.
Trevligt gästspel på din blogg!
Vov o kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Härliga bilder :)

En av mina gillar också att pulverisera sånt han kommer åt :P

Sv: Ja, schäfrar kanske inte är dem smidigaste hundarna, men det är fullt möjligt att gå långt med en sån vovve :)

Sambons papilloner flyger dock fram över banan :P

Quila o Ronja sa...

Kul med gästbloggare, och samtidigt en duktig fotograf. Tror säkert du kan lära valparna ett och annat smart.
Sv. Tro det eller ej, jag gillar också modellerna ;D
Kram
Susanne

Sara sa...

Himla trevlig gästbloggare vilken tur valparna har som får en som lek farbror!
(Ang hundmaten så är det en färskmat som kommer från Norge ett av dom absolut bästa jag testat och jag kan verkligen rekommendera det)