lördag 5 februari 2011

Siouxsie hemma igen!

Nu är min puli-prinsessa Siouxsie hemma igen. Så skönt. Hon mår så mycket bättre.

Siouxsie har legat med dropp under dagen. De har även tagit nya prover. Varken gårdagens eller dagens prover visar på att lever eller njurar har tagit skada av Rimadylen. Det borde ha synts vid det här laget enligt veterinären. Tur att vi åkte in med henne så fort. Hon har som sagt legat med dropp under dagen och vi har fått med medicin hem att ta i 2 dagar. Om hon skulle börja kräkas igen eller om hon blir sämre under natten så får hon dropp i morgon också.

Hon har även klarat sig från mjölkstockning trots att valparna inte fått dia. Hon ska vila från valparna ett dygn till. Valparna har ätit och druckit duktigt och blivit ompysslade av min kuvasztik Czabina.

Nu ligger Siouxsie och sover bredvid mig och jag känner att att det får bli en tidig kväll för mig med. Ser fram emot en lugn söndag!

6 kommentarer:

Katarina sa...

Skönt att höra! Godnatt!

Anonym sa...

Skönt att höra. Krama om Siouxsie. Hoppas att Ni får en bra natt och få sova. Kram Lena och Theo

Team Nelson / Ordringen. sa...

Härligt. Då hoppas vi på en bra fortsättning.
Ulf

Eva sa...

Toppen!
Och så bra att valparna har en "reserv-morsa" att ty sig till.
Nu ber vi om ett bra tillfrisknande.

veronica sa...

Skönt att höra att Siouxie är hemma och mår bättre.
En reservmamma är bra att ha i flocken.

Tassintryck sa...

Det var härligt att läsa!!!
Kram från mig
/maria