måndag 26 juli 2010

Mycket hund

Det märks att man har många hundar när resten av familjen är iväg, just nu någonstans i Holland. Jag brukar ju inte ta "alla" promenaderna själv annars. Men förhoppningsvis blir jag av med några kilo;) Till på köpet så har jag ju en extra hund här hemma några dagar. Det är den söta kuvasztiken Iindie. Hon har fått en hornhinneskada och behövde ha flera sorters droppar. Jag var tvungen att ställa mobilen eftersom den ena varianten skulle droppas 5 gånger per dygn. Om man bortser från nattens sovtimmar så blir det ju inte många timmar kvar. Så nästan varannan timme har det blivit...

Nu är det egentligen inte mig det är synd om. Jag lider med Iindie som börjat tappa tålamodet. Idag fick jag sätta på henne en munkorg. Som tur är glömmer hon snabbt. Hon har väldigt roligt med min unga kuvasztik Minou. Efter lite gruff första dagen så funkar hon även med min kuvasztik Czabina. Czabina är underbar mot alla hundar. Hon börjar inga bråk men nåde den som sticker upp! Då säger hon ifrån men inte med något övervåld. Förutom mot Yumi, min vita puli. De var förut bästa kompisar men Yumi är extremt burdus (med betoning på extrem) i sin lek och till slut tappade Czabina tålamodet en dag. Det blev ett rejält bett. Jag har helt enkelt inte vågat släppa ihop dem igen eftersom Yumi är så liten mot Czabina. Det blir ju inte lika villkor. Och Yumi går och retar Czabina hela tiden. Så här hemma heter räddningen kompostgaller. Med ett gäng mobila kompostgaller för olika dörrar lyckas vi dela av när det är löp på gång eller som i det här fallet, när två stycken inte kommer överens.

Jag har köpt mig en ny kamera så förhoppningsvis kommer jag kunna dela med mig av fler bilder framöver. Det blev en Nikon D5000, en sysmtekamera för hobbyändamål. Så ikväll blir det teori och i morgon praktik!

3 kommentarer:

Anonym sa...

puh, lät som du har att göra :o)
Vi var hundvakter här nu i 8 dygn åt en cool labbetik, man tror inte det ska göra någon skillnad men hua vad mycket mer det blir med 2 hundar i hemmet+ katten som ska ut o in i linan...
Kram Annelie

~~Sara~~ sa...

Har man inte jobb skaffar man sig heter det visst... ;-)

// Sara

hedda sa...

söt hund :)
kul att läsa & kolla på hundbloggar :D