måndag 3 mars 2014

Vinn hundmat från Taste of the Wild

Jag vill tipsa om en tävling där du kan vinna drygt 13 kg spannmålsfritt hundfoder från Taste of the Wild. Du kan läsa mer om tävlingen här:

Tävla om 13 kg spannmålsfritt hundfoder från Taste of the Wild.

Våra hundar har under en tid ätit torrfodret Taste of the Wild Pacific Stream. Det är ett spannmålsfritt foder baserat på färsk lax och sötpotatis. Jag är supernöjd och våra hundar älskar smaken! Egentligen började jag ge dem lufttorkat foder från ZiwiPeak som är helt suveränt. Men tyvärr blir det alldeles för dyrt när man har många hundar. De får nu det fodret som godis istället. Det finns ju ingen anledning att stoppa i hunden onyttigheter som korv, köttbullar eller lågprisgodis med tvivelaktiga innehåll. Även Taste of the Wild kostar en slant men det kan det vara värt när man vet att hundarna får i sig riktigt bra mat som de gillar. Om du är nyfiken på fodret och skulle vilja testa det så passa på och var med i tävlingen ovan!

Vi äter nu Taste of the Wild Pacific Stream
Ett tredje foder som jag vill rekommendera det är Appettit. Det är tillverkat av enbart norska råvaror (förutom riset som kommer från Italien). För hundar som behöver mycket energi, som hårt arbetande hundar som släd- eller jakthundar kan det ibland vara svårt att hitta ett foder som innehåller tillräckligt mycket energi utan att behöva äta mängder. Då kan jag rekommendera Appetitt Energi eller Appetitt Extreme. De är också bra foder när det är riktigt kallt ute eller till dräktiga och digivande tikar, särskilt vid stora kullar.

Appetitt har också extremt bra avtal för uppfödare. Jag tror inte att du kan hitta ett så prisvärt foder på marknaden.  Det jag gillar är att det innehåller så hög kötthalt och att det är lokalproducerat. De enda hundar som kanske inte ska äta fodret är de som lätt blir hårda i magen då fodret är så koncentrerat. Du kommer märka att avföringen blir mindre och mörkare. Det är verkligen ett foder som håller hög klass och som jag kan rekommendera. Du hittar mer information på deras hemsida: Appetitt.com/se och du hittar fodret i CSiGORS hundbutik.


Missa inte tävlingen där du kan vinna en hel säck hundmat! Tävla om 13 kg spannmålsfritt hundfoder från Taste of the Wild.


Inga kommentarer: