torsdag 9 september 2010

Mimer

Det känns som om dagarna flyger förbi och att jag inte riktigt fått ro att skriva och blogga. Har fått förfrågningar på hur man sköter pulipälsen och hur det går till när man borstar tänderna på hundarna med ultraljudtandborste. Jag har inte glömt er, det är bara så att jag vill ha med bilder för att kunna illustrera och till det behöver jag lite hjälp. Det är nämligen inte så lätt att borsta tänderna samtidigt som jag tar kort. Hoppas få hjälp av min dotter till helgen så ha lite tålamod... Jag kommer inför helgen fixa till Siouxsies päls då hon ska ställas ut i Helsingborg på Sofiero-utställningen på söndag.

I går var jag iallafall och tittade på kennel Csavargos kuvaszvalpar. Jag kommer ha en liten hanvalp från denna kull. Liten och liten, det blir förhoppningsvis en stor kille om han ska leva upp till sitt namn Mimer. Mimer är enligt nordisk mytologi en jätte som vaktar vishetens källa. Det låter väl fint? Tanken är dock att han ska flytta till en fodervärd. En vis sådan får vi hoppas;) Här är lite blandade bilder på Csavargos valpar. (Det finns fortfarande två hanar och ev en tik som behöver egna hem, om du är intresserad kan du kontakta Sanna på csavargo2009@live.se).

7 kommentarer:

Anonym sa...

ahhhhh hjälp!!!! Sjukt söta!!! Skicka hit en :)
Sköt om dig, kram Annelie

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är livsfarligt att titta på valpar.
Ulf

~~Sara~~ sa...

Ulliga och gulliga :)

Tassintryck sa...

Så ulligt söta små nystan :-)!
kram från mig
/maria

Boubou sa...

Så fina!!

Ebba & Molly sa...

Oemotståndligt söta :D Vilken ras är det?

Christina Klosterberg sa...

Hej, de söta valparna är av rasen kuvasz, en ungersk herdehund.