fredag 17 september 2010

Sofiero - Kuvasz

I samband med utställningen i Sofiero samåkte jag med min vän Kicki från kennel Sorschies till Råå camping i Helsingborg. Där träffade vi Micke och Patric från kennel Carlslund som hade med sig en varsin valp till oss. För mig känns det stort att få en valp ur denna kombination då jag köpte in pappan för att använda på min Czabina. Tyvärr kunde jag aldrig använda Czabina i avel. När nu hennes halvsyster Gaia skulle paras är det roligt att just Csigo fick bli pappa till denna kull. Denna tös heter Carlslunds Idavall Eira i stamtavlan och hon förtjänar en alldelses egen presentation som kommer i nytt blogginlägg. Här kommer ett bildsvep från den internationella utställningen i Sofieros slottspark. Det började i kuvaszringen där jag ställde ut Bella i championklass Nedan Petra med Zelma och jag med Bella.

Det är roligt att ställa ut Bella då hon är en sådan söt och snäll tjej. Hon är dessutom ordentligt musklad med ett härligt steg. Detta är givetvis tack vara hennes fodervärdars gedigna träning. Tack Christel och Conny!

Bella hade hård konkurrens och hon blev slagen av snygga Zelma här visad av Petra.

Bästa tikklass med Beyla, Zelma och Bella! Det slutade med Zelma på första plats med CACIB, Bella med Reserv-CACIB och Beyla fick sitt sista cert för svenskt utställningschampionat. Det blir kennel Carlslunds första egenuppfödda champion! Zelma slutade sedan som Bäst i rasen! Grattis!

På plats fanns även Kiwi. Det var hennes och mattes första utställning- Även om det behövs mer träning så tyckte jag det gick riktigt bra för dem. Detta kommer bli en cert-plockare framöver!

Efter kuvaszringen strosade vi omkring och shoppade lite. Det finns alltid så mycket att titta på på denna utställning och det känns inte helt fel att vandra omkring i denna slottspark. Senare på dagen var det dags för pulisarna. Jag hade med mig juniortiken Siouxsie. Se mer i nästa blogginlägg!

Inga kommentarer: