måndag 4 februari 2013

Till Charlie




















Ljudet av dina lugna andetag på min arm
Ljudet som flätar ett nät av oss, ett vi, tillsammans
Du låter mina fingrar fläta sig in i din vita päls

Du tar, och ger, ger, ger
Du puffar fram uppmärksamhet, en skatt
Om jag sugits in i livspusslets virvel

Om jag inte hade nån syn kvar
Om mina ögon stuckits ut
Skulle jag ändå veta att det var du

Skulle jag berövats min känsel
Skulle ändå jag förnimma
Fantomkänslan av din tunga på min arm

Fantomkänslan skulle bli min guide
Fantomkänslor skulle bygga en kokong av kärlek
In i ett tillstånd av lycka och trygghet

In i min kropp, in till mitt hjärta
Når din omsorg om vår lycka
Når den djupa värmen i dina svarta ögon

6 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Så fint <3

Ulf sa...

Fint skrivet och beskrivet om vad han betyder för dig.

Unknown sa...

Tack! Lätt hänt man fastnar i klichéerna när man skriver om kärlek... Har väl inte helt lyckats undvika dessa här heller, men det blir så när man skriver ner dem snabbt. Tranström och eliten filar ju i månader på en dikt...

Grabbarna boys sa...

Underbart fint skrivet :)

Unknown sa...

Tack Grabbar Boys!
För tydlighets skull menade jag givetvis TranströmMER i min kommentar här ovan... Som synes filar jag inte på kommentarerna i månader heller...

Elin sa...

Va fint skrivet <3