lördag 22 juni 2013

Månadens huvudnyheter

 

Idag bjuder vi på huvudrubrikerna för juni 2013. Stora händelser, känslosamma stunder, sorg men mest av allt glädje.
  • Äldsta dottern med medföljande puli flyttar tillfälligt hem efter ett år i Stockholm.
  • Stopp i avloppet, så att allt gick upp i källarens golvbrunn. Vi räddades av Växjö kommuns Va-avdelning, som rykte ut rekordsnabbt! Vilken service!
  • Besök av min mor och hennes charmiga puli Lina. 
Lina - Csigora Sweet and Dandy
  • Yngsta dottern tar studenten. 
  • En nära vän har avlidit. Det känns i alla fall så när jag fick beskedet att James Gandolfini alias Tony Sopranos avlidit i en hjärtattack. Kanske finns anledning att se om den suveräna serien Sopranos, för trots allt är Tony Sopranos odödlig även om Gandolfini inte längre finns med oss. 
  • Årets Kuvaszspecial har ägt rum. Resultaten hittar du på Kuvaszklubbens hemsida. Härligt att få träffa alla trevliga kuvaszägare. Jag vet ingen annan hundklubb där vi har så trevligt tillsammans, oavsett vilket kennelprefix hunden har. Givetvis är ändå höjdpunkten att få träffa de hundar som jag en gång fött upp - så därför ett stort tack till alla mina valpköpare som kom!
Flisan - Csigora Magic Melody vilar i mattes knä
  • Delar av familjen har varit i Manchester för att se och umgås med The Chameleons. På köpet fick de även uppleva en tillfällig återförening av The Sun and the Moon!   
  • Årets ljusaste dag (och natt) - midsommar har avnjutits tillsammans med familjen. Nu vill vi ha en lång och solig sommar!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ha det underbart gott Ni med !!!

Quila o Ronja sa...

Tack för uppdateringen ;-)
Stopp i avloppet låter dom en mardröm!! Skönt att ni fick snabb hjälp.
Kan bara tänka mig känslan, att återse massor av valpar,
och se hur dom utvecklats.
Håller tummarna för sol här också!
Kram

Dannielle sa...

Bortsett från stoppet i avloppet låter det som ni haft det bra! :)