måndag 13 maj 2013

CSiGORA på Svk FURs årliga specialutställning


När vi kom hem från Borås igår stupade Danne och jag bokstavligen i säng. Då hade vi varit uppe sedan fyra på morgonen för att hinna i tid till Svk FURs årliga rasspecial. Med oss hade vi pulisarna Misha och Siouxsie, som skulle ställas ut och en massa hundsaker att sälja i CSiGORAs monter. Tyvärr hade jag inte någon kamera med, men Danne tog några bilder med mobilen och ett par bilder är lånade från Svk FURs album!
När vi packat upp hann vi sitta en stund i solen
Vi hade inte så mycket hundsaker med oss den här gången men hundgodis, tuggben, selar, kylprodukter, utställningskoppel och hundleksaker från bland annat Bungee, Tug-E-Nuff och JW Pet fanns med. Jag ville nämligen hinna umgås lite med mina trevliga valpköpare också. Så det blev Danne som fick sköta montern.

I ringen våra valpar!
På bilderna ser ni i ringen pulivalparna: Majken (Csigora Yamaican Queen), Zuki (Csigora Zun Moon and Ztar) och vår finska import Bella (Ximene´s Stratus).


Jag visade Majken som tyckte det var läskigt med utställningar, hon kom trea med fin kritik. Maria visade själv sin Zuki som till slut kom tvåa, också med strålande kritik. Första platsen knep dock vår finska import Bella. Det var min vän Kicki från kennel Sorschies som hjälpte till att visa henne. Inte så lätt att visa valpar som helst vill till sin matte, utanför ringen. Bella slutade till sist som BIS-2 valp!
Jag visar Misha
Även syskonen Misha och Pie från vår X-kull, var anmälda. Jag tvekade om jag skulle gå in i ringen med Misha, då han skadat tassen. Tyvärr gick han inte riktigt rent. Detta var Mishas första officiella utställning som ändå slutade med ett "Excellent". 
Altorros Johasz Juli, Csigora X-Citing Vampire, Impeccable Forth Miss Winnigly,
Impeccable Fourth Right on Track, Ximene´s Napsugár
Det var även Pies första riktiga utställning och Kicki hjälpte till att visa henne. Det sluta med en tredje plats med Excellent. Även mamma Siouxsie gick i öppen klass och slutade som tvåa med CK. Söta Pie var även med i barn med hund där de slutade som tvåa! Snyggt jobbat Felicia!


Till slut blev det Kennel Impeccables flashiga hane Rya som blev BIR & BIS samth Kennel Szarcsas söta Effie som blev BIM. BIR & BIS uppfödargrupp gick till Xaida´z kennel. Stort grattis!

BIM: DK UCH NO USH Weetoneon Dark Scarcza & BIR:
C.E.C C.I.B EUW- 11 NORD UCH VDH CH WW-12 Bubbleton Hot´n Spicy
Det var en intensiv men trevlig dag och jag vill verkligen tacka mina valpköpare som kom. Stort tack även till Kicki som hjälpte till att visa hund och tack Danne för att du skötte montern och körde fram och tillbaka! Och givetvis tack till alla er som besökte CSiGORAs monter med hundtillbehör!

Gissa vad BIS-vinnaren fick? Jo en turkos Biabädd från CSiGORA! Frågan är om BIS-vinnande Rya kommer få plats i den med all sin päls ;)
Till sist. Stort tack till alla er som slitit med denna utställning! Tänker framförallt på Eva, Ulf, Carina och Jenny. Men tack till alla som slitit i bakgrunden som i kök, ringbyggande, bärande och släpande, prisutdelare, sekretariat, dagens ringsekreterare Ulrika Johansson och Annica Burman och givetvis till domaren Tomas Rohlin som gav ringsekreterarna skrivkramp med sina utförliga och långa utlåtanden.

Som sagt en intensiv dag. Det jag saknade var min vita tikvalp Zum som  inte kunde komma, då matte blivit sjuk. Och min kamera. För dig som vill se mer bilder från Specialen, ta en titt här: Svk FUR Specialutställning 2013!

2 kommentarer:

Maritha D sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin sa...

Ska ni ställa något på Österbybruk??