fredag 25 januari 2013

En vädjan som övergått till ett hot...

Vår gamla kuvasztik Czabina har fostrat många valpar genom åren. Hon har aldrig fått några egna valpar, eftersom hon har katarakt, men hon har varit fostermamma till så många valpar. Både kuvasz och puli.


Hon har haft ett enormt tålamod ända tills nu. Czabina vädjar därför om hjälp. Hon vill att de två pulivalparna som vi fortfarande har kvar här hemma måste hitta egna hem snarast.


Det gäller dels den busiga men sockersöta vita pulitiken Csigora Zweet and Dandy.


Och dels den vilde men otroligt charmige svarta pulikillen Csigora You Make me Happy!


Czabina har nämligen fått nog nu. Det började med att hon bet vår kuvaszvalp Lolli rejält i örat, det blev mycket blod och ilfart till veterinären. Lolli har fortfarande tratt på sig. Nu hotar Czabina med att bita de två små puliligisterna i örat med.


Czabinas vädjan om nya hem har snarast utvecklats till ett hot! Och det måste man ta på allvar! Kanske just du är intresserad av en ny pulikompis som kan bita och slita i dig men också överösa dig med pussar?


För mer info, kontakta Christina: Csigora@hotmail.com

13 kommentarer:

Malin/BilboBlueEyes sa...

Vad jobbigt att det blev så . Håller tummarna att du hittar fina hem snart åt de små sötingarna. De ser underbara ut! :-)

Malin/BilboBlueEyes sa...

Vad jobbigt att det blev så . Håller tummarna att du hittar fina hem snart åt de små sötingarna. De ser underbara ut! :-)

Eva sa...

Men stackars gumman med så'na busingar!
Önskar verkligen jag kunde hjälpa dig!
Skulle sannerligen behövas ngn som "makes me happy" här:)
SV
Kreativ och tjurig må vara gott, men just nu är det bra "depp" kan avslöjas...:)

Victoria sa...

Vad fina bilder!

Emma sa...

Hoppas dom små skönheterna hittar varsitt bra hem snart, dom är ju bedårande!

Britt Marie o Rudi sa...

Ulltussar borde väl inte vara svårplacerade? Nej, skämt åsido, det måste vara jobbigt för alla när valpar blir kvar lite för länge...

Quila o Ronja sa...

Hoppas att ni snart hittar ett bra hem, även till denna trasselsudd ;-)
Satt och kollade på leksaker i din butik! Det börjar liksom bli dags att förnya sig lite.........
Tror du att JW Hol-ee Roller är något som håller för en berner? Den ser jättekul ut :-) XL är väl det som gäller, eller vad tror du?
Återkommer....det finns sååå mycket roligt hos er!
Kram

Victoria sa...

Tack!!!

Victoria sa...

Min älskade hund, Alice har fått juvertumörer. Om du vill komma med synpunkter, erfarenhet eller råd, så är jag väldigt tacksam. Jag har skrivit ett inlägg på min blogg om du vill läsa.

Med vänliga hälsningar,
Victoria

Sara sa...

Nej men är det fortafarnade två små söta ullbollar kvar hur kan detta komma sig? Hoppas dom hittar egna hem snart!

Elin sa...

Åh så söta dem är! påminner så mycket om pudelvalpar när dem är så där lockiga! =)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hej Christina!

Vi pratade tidigare i veckan, jag och min väninna skulle ju komma och titta på "You make me Happy" på söndag. Tyvärr har jag tappat rösten, så jag tänkte meddela dig här att vi kommer! Dock blir det inte med väninnan, hon hade förhinder så jag släpar med min man... hahah! Förhoppningsvis har jag tillbaka rösten i morgon, men du får gärna mejla mig vägbeskrivning och tipsa mig om saker jag kanske behöver tänka på till besöket. Troligtvis blir det vid 14/15-snåret, det tar drygt 2½ timmar för att komma till er och vi vill inte starta för tidigt hemifrån (behöver helg efter hård vecka). Men, förhoppningsvis hörs vi i morgon, håller tummar!

Vänliga hälsningar, familjen Hedenbjörk Lager