söndag 20 januari 2013

Vill du leka med mig?

Livet idag är fullt av Erbjudanden. Ringer telefonen, kan man ge sig f-n på att det är en telefonförsäljare som vill läsa upp sin schablonmässigt skrivna säljtext från ett uppkopierat papper. Med ett fantastiskt Erbjudande. Nej tack!

I brevlådan kommer numer bara fönsterkuvert från myndigheter och fakturaägare och (infoga trumvirvel här) Erbjudanden från elektronik- och vitvarubjässarna. Tack, men nej tack! Sen har vi de lokala livsmedelskedjorna också. Bor man som vi i skärningspunkten mellan två län och fyra kommuner med tillhörande handelscentra, ja då blir det en del Erbjudanden. Vi låter valparna i valprummet inspektera innehållet närmare, själva kunde vi knappast bry oss mindre om extrapriserna på fryst kyckling.

Men, så kommer det då och då ett Erbjudande som det bara inte går att tacka nej till! När Misha kommer med sitt, av farsan Charlie slaktade, mjukdjur från butiken, så blir svaret Ja tack! Hur skulle man kunna tacka nej?
Misha George Sioux vill leka!
Men, OK då, nu ska jag göra något så rutorna i glashuset jag sitter i skakar och alla andra kålsupare blir sätter i halsen av avund... Jag ska komma med ett Erbjudande!

Du kan också mötas av en supergullig svart liten pulihane med en leksak i munnen! För det finns en svart hane kvar som söker hem! Kom och köp! Kan du motstå det erbjudandet?!

5 kommentarer:

Ulf sa...

Tack för artikeltipset. Skummade snabbt och ska läsa mer noggrant så snart jag hinner. Det verkade beröra flera saker som intresserar mig.

Hoppas att ni hittar en köpare till valpen.Med den "annonstexten" borde det gå snabbt.

Eva sa...

MÅSTE sätt upp en ny "Ej reklam"skylt ja...
Har redan fått ett tjusigt Erbjudande om firande av viss födelsedag - en månad o mer fram i tiden...
DITT erbjudande skulle jag gärna ta vara på, men närmast gläder mig att det är omöjligt:) Lättare att motstå reklamen då...

Elin sa...

Julius tackar så mycket!! =)

Lyckopiller sa...

Ja....fast det är svårt! ;)

PS hundar sa...

Tack!! :D
Blivit lite annorlunda nu när man knappt hinner med sig själv! :P
Ska fundera på det halsbandet! :D