söndag 8 maj 2011

Mudi

Mudi är en ungersk vallhund med mycket energi och arbetslust. I somras skrev jag om ett antal mudihundar som omhändertagits efter mycket bristfällig vård eller snarare vanvård. Den information jag har fått är att man lyckats hittta bra hem till alla de omhändertagna hundarna. Häromdagen träffade jag på en av dem, nämligen den äldre hanen. En mycket trevlig och utåtriktad mudikille. Det är härligt att se livsglädjen hos en hund som skulle kunna ha levt ett helt annat liv om inte någon uppmärksam person slagit larm.




6 kommentarer:

Tassintryck sa...

Vad skönt att man funnit nya bra hem. I rätt hem växer en hund och blir lycklig. Bara det räcker sååå långt. Kul att få höra ett lyckligt slut.
kram från mig
/maria

Sofie sa...

Förstår att det var roligt att träffa den här killen och se att han var lycklig och ledsamt att tänka att han de andra hade haft ett annat liv om ingen hade ingripigt. Jag tror nog att han är väldigt tacksam <3

Quila o Ronja sa...

Så skönt att det finns människor som bryr sig, och att alla dom omhändertagna hundarna kom till bra hem.
En liten solskenshistoria
Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Ja,verkligen en solskenshistoria. Det behövs många sådana. Det finns godhjärtade människor. Det behövs lyftas fram.
Ulf

Henrik Olsson sa...

Så bra med lyckliga slut :)

Sv: Ja, vardagen är alltid spännande - men nu känns det lite extra spännande :)

Amanda sa...

Härligt att höra!