onsdag 15 juni 2011

Norrköpings Hundcenter

Är gråtfärdig, har gråtit i timmar. Hämtade hem en hund som varit på Norrköpings Hundcenter i 4 veckor. Hon var i mycket dåligt skick. Det första jag gjorde var att plocka en handfull fästingar, hon var så smutsig, när jag tittade ner i pälsen ser jag att hårsäckarna är inflammerade. På rumpan var hon helt inflammerad, ser ut ungefär som vid rävskabb. Ska till veterinären med henne i morgon på akuttid. Hon behöver behandling direkt.

Hur kan man behandla ett djur så här eller rättare sagt låta bli att göra något. Är du rädd om din hund eller värnar om djurs rätt till god vård- undvik Norrköpings Hundcenter.

8 kommentarer:

Eva sa...

FYYYYYY!!!!!!!!
Hoppas att du gör en anmälan till kommunen efter vet.besök. Och krama om vovven grån mig! En av dina?

Sofie sa...

Nej men fy vad hemskt och tragiskt. Jag hade helt klart gjort en anmälan. Så här ska det inte vara när man har lämnat bort sin hund.

Jag hoppas verkligen att inte att hunden får några men av det här. Håller tummarna att besöket hos veterinären går bra i morgon.

Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Fruktansvärt. Ulf

Cruellas sida sa...

Är det ett pensionat?

Anonym sa...

Men NHC har ju inte kvar sin pensionatsverksamhet, hur har du lämnat den där i 4 veckor? Mvh My

Anonym sa...

fy fan så hemskt!!! Stackars hund :(
Hoppas stället stänger!!!
Kram kusin Annelie

Christina Klosterberg sa...

Svar: Norrköpings Hundcenter har fortfarande viss pensionatverksamhet, de har även hunddagis, rehab, kurser, tar hand om hundar som omhändertagits av polisen mm. Min tik var där i fyra veckor. Hon var full av fästingar, sår, blod i pälsen, sönderkliad päls, inflammation i huden, svullnader och allmänt ovårdad. Nu har jag dessutom gjort en anmälan.

Sofie sa...

Hur gick det för din tik hos veterinären? Tycker att du gör helt rätt som anmäler. Men vill ju få tillbaka sin hund i samma skick som man lämnade den. Ja man vill ju se att den har haft det så bra det går på ett pensionat.