fredag 3 juni 2011

Trafikstockning

Just nu är det trafikstockning i hjärnan på mig. Det är så fullt av information och "att göra listor" att det går väldigt trögt för information att nå fram och ännu värre att svara på frågor. I sådana situationer har min kropp en försvarsmekanism och stänger av alla vägar ut, tills trafiken lugnat sig. Så den som försöker prata med mig i dag kommer antagligen inte få ett vettigt svar. Men jag kan berätta lite vad denna trafikstockning består av. Faktiskt egentligen enbart roliga saker.

Först och främst så bygger jag om företagets websida, vilket tar mer tid i anspråk än man kan tro.Sen har två av mina barn fyllt år varav äldsta sonen, som annars bor i Stockholm, varit på besök. Även min mor med hennes nya hund var här ett par dagar. Har börjat fixa lite i trädgården och planterat lite blommor. Även trädgårdsbestyr tar en hel del tid. Men det är så kul när man ser resultatet.

Vidare är jag ansvarig för kuvaszspecialen som äger rum på lördag. I går kväll badade jag alla hundarna som ska vara med på utställning. Idag ska vi bygga upp själva utställningen på plats. Förutom att ordna med kuvaszspecialen så ska Csigoras Hundbutik sälja varor vid utställning. Som tur är så kommer det vara min dotter som sköter försäljningen men allt förarbete tar en enorm tid. Dessutom har jag ett antal hundar som ska skötas om. En av mina pulitikar fungerar inte med andra tikar så hon har fått en löplina på framsidan medan de andra kan hålla till på vår inhägnade baksida. Men de vill ju även komma ut i skogen.

När man har så här mycket att göra är det inte alltid lätt att prioritera och bestämma vad man ska börja med. Är det dessutom trafikstockning i hjärnan tar detta ännu längre tid än normalt. Att blogga lite brukar hjälpa. I Team Nelsons blogg har det gått att läsa om hur bloggandet är ett sätt att städa bland dagens alla intryck. Glöm inte föresten att det idag är sista dagen att vara med i Team Nelsons tävling! Nu ska vi se om trafikstockningen lagt sig så att det går att köra på igen!

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Tänk, vad mycket det blir ibland. Vad kul med en kuvaszspecial. Skulle varit kul att se, men det är väl kanske lite långt att åka. Lycka till med allt i helgen. (Vi får väl se lite bilder, hoppas jag)
Sv. Jaa, han har varit med mycket. Det här är nog det absolut värsta med att ha djur.
Hoppas trafikstockningen lättar, och att det "flyter på" i lugn takt.
Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Pust, man blir svettig bara av att läsa om allt ni har att göra. Fast det verkar bli en kul helg. Vill bara rätta en sak - det går att lämna bidrag
till kl. 24.00 4:e juni på vår tävling. Just då virvlar jag nog runt i dans på min brorsdotters bröllop förresten.
Lycka till med allt
önskar Ulf & Nelson

Eva sa...

Min hjärna verkar just nu stänga av allt som säger t.ex. "Tvätta fönster!", "Trimma!", "Gör klart överdrag till fåtöljer!". Tack o lov så'nt som bara jag själv lider av om det inte blir gjort...så jag sätter mig och fikar med en bok:)
"Trafikstockning" var en oerhört bra beskrivning, tack för den!
Lycka till med allt i helgen!