torsdag 12 januari 2012

Snart helg

Ute regnar det och inne hostas det. Hela familjen är fortfarande sjuk men jag kommer ändå försöka åka till Stockholm i morgon som planerat. Det är skönt att ha en egen lägenhet där i sådana här stunder så att man kan få hosta ifred på natten;)

Så här mycket snö var det förra året...

Anledningen till resan är att min far fyller 70 år. Sen vill jag hinna med att träffa min mor och äldsta son som bor där. Jag kommer ha med Pie upp och Alice tar med Rufus. Det blir att ha regnkläder på Pulisarna om det här ska fortsätta. Jag måste säga att jag föredrar snö framför regn.

Trassel o Morris

Det händer roliga saker med CSiGORAs HUNDbutik, dels har vi fått hem många fina hundtillbehör som jag är riktigt nöjd med. Ni anar inte hur många hundgrejer som aldrig kommer ut i hundbutiken för att jag inte tycker att de är tillräckligt bra. Men dessa ska komma ut så håll ögonen öppna! Det andra roliga är att det är rätt många som numera hittar till nätbutiken. Och jag vill rikta ett stort tack till mina kunder som det gör det möjligt för mig att förena min hobby med hundar med mitt arbete. Men det är möjligt att när företaget rullar på av sig själv så kommer jag damma av min avhandling. Har blivit lockad av min handledare att kanske lägga fram den vid ett större universitet utanför Sveriges gränser. Det ligger i mig favoritstad bland alla. Mer säger jag inte;) Tills dess om du inte besökt CSiGORAs hundbutik på ett tag, gör det nu! Det finns massor av nya hundtillbehör!

Till sist en glad nyhet att Bella fått komma hem från djursjukhuset då hon var piggare idag. Men de har konstigt nog inte hittat någon orsak. Men alla blodprovsvar har inte heller kommit!

En pigg och glad Bella!

3 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Hostan kan jag inte göra annat än beklaga. Det är förkylt här med, men vad kul med både nät/butiken och avhandlingen. Måste vara uppmuntrande att höra sånt. När disputationen närmar sig kan du väl nämna det här. Hoppas att Stockholm tar kål på bacillerna.
Ulf

Elin sa...

Va skönt att Bella fått komma hem! :)

Ja, muggarna är riktigt snygga, gillar dem. Sålde bort alla mina gamla kaffemuggar på loppis så då fick jag en orsak till att köpa nytt :)

Vintertass sa...

Fina hundar du har :) Kul att se att Bella mår bättre. Läste tidigare inlägg att hon blivit sjuk.. Hoppas du får reda på vad det var.