söndag 29 april 2012

Dags att packa

Det har varit en tuff tid, där hälsan inte varit den bästa. Tur att man då har en familj som ställer upp och sköter hundbutiken och även bloggen;)

Nu så ska jag dock iväg och vila upp mig och längtar ordentligt efter sol och värme. Målet är Malta, som jag länge velat åka till. Det ska bli så härligt. Vi har introducerat Daniel till flocken, han ska nämligen bo här medan vi är borta. Han har haft både kuvasz och puli så det går säkert jättebra! Det är faktiskt inte så många jag skulle anförtro detta uppdrag.

Något annat jag ser fram emot är kuvaszvalpar. Det är nu två veckor sedan jag var och parade Bella. När jag var och parade Bella i Karlstad så träffade jag även min fodertik "Diko". Hon är så otroligt vacker och så trevlig. Hoppas verkligen hon håller för avel!

Diko poserar:



Här letar Diko sork:



Fina Diko har även halvsyskon som börjat tulta runt hos kennel Sorschies. Frågan är om de kommer bli lika snygga;)


Har fått nyheten att, nu i helgen, fick "Spirit" sitt första cert och blev även BIR: Grattis Eva med familj! Nu ska jag packa min resväska! Ha det gott!

11 kommentarer:

Humlespunk sa...

Skönt med en Malta-tripp såhär på våren, sol och värme och lite färg om kinderna gör gott. Hoppas du blir piggare igen :)

Livet och vardagen sa...

Trevlig resa till solen och värmen!!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Trevlig resa. Dan har gästbloggat med den äran. Det är alltid intressanta inlägg.

Vanja sa...

Ha en skön resa!

Sara sa...

Ha nu en riktigt bra resa och kom tillbaka utvilad :) himla fin var hon Diko det är ståtliga hundar.

Tassintryck sa...

Ha det rikigt bra!!! Ska bli kul att se puppisar här sen ockfså :-)!
kram från mig
/maria

Quila o Ronja sa...

Önskar dig en riktigt häääärlig resa, med massor av sköna stunder och rekreation ;-)
Ska bli så kul att följa valparnas ankomst.

Sofie sa...

Ha en riktigt skön semester och kom tillbaka utvilad och med nya tag.

Britt Marie o Rudi sa...

Ha det bra på semestern! Malta var jag på 1976, men jag kan fortfarande se ön framför mig. Nu ska jag äntligen lägga till dig i min blogglista!

Elin sa...

Trevlig semester!!

Elin sa...

Trevlig semester!!