onsdag 20 juni 2012

Sorg

Ikväll kom den hemska stund, som jag visste skulle komma, men som jag ändå inte velat inse. Vår gamla pulitik Trassel, vår första puli, vår älskade puli, vår galna puli, vår underbara puli, fick somna in.


Hon blev 13 år. Hon hade juvertumör som blev allt sämre och ikväll vek sig benen för henne och hela hon skakade. Vi tog henne till Margareta som har Veterinär på Väg. Vi fick komma hem till henne trots att klockan var sen. Trassel fick somna i knäet på Clara ute på Margaretas trapp. Trots att Trassel var väldigt dålig försökte hon hålla humöret uppe och hennes sista stund var trots allt utomhus hos sin kära. I lugn och ro. Vi tog med oss Trassel hem och begravde henne bredvid hennes son Morris som blev påkörd för ett par år sedan. 


Det är nu man verkligen vill tro på ett liv efter detta och jag ser framför mig Trassel och Morris springa genom fårhagen tillsammans! Vi är många som saknar dig Trassel, särskilt: Monika, Robin, Clara, Alice, Linnéa, Dan, Louise och Christina. Men kanske mest av allt av Robin.


16 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Åh, vad jobbigt........
Finns inga ord som kan lindra saknaden av en kär vän.
Så skönt att ha en veterinär som finns där med hjälp.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är så fruktansvärt jobbigt.
Ulf

Anne sa...

Usch vaf jobbigt!!! Mina tankar finns hos Er som saknar och sörger!!!

Anna, Kompis o Daisy sa...

Åh, så fruktansvärt tråkigt att höra! :-( Jag förstår att saknaden måste vara enorm och att det trots andra hundar i hemmet måste kännas tomt... Jag tänker på dig och din familj!

Humlespunk sa...

Vad ledsamt! Tretton fina år tillsammans, skönt att slutet blev lugnt och stilla. Tacksamt med en hjälpsam veterinär.
Beklagar sorgen!

Tina sa...

Tänker på er
Kram

Britt Marie o Rudi sa...

Mina varmaste tankar går till er.

Sofie sa...

Tänker på er och en stor kram sänder vi. Ta hand om er och tänk på alla fina stunder ni fick tillsammans.

Katarina sa...

Så svårt det är när man måste ta farväl...
Kram!

Livet och vardagen sa...

Beklagar er sorg och känner med er!

~~Sara~~ sa...

Jag beklagar sorgen och förlusten av en kär vän

Kram

Elin sa...

Beklagar sorgen..aldrig kul att behöva säga farväl till en sån älskad familjemedlem.

anna sa...

Kram till er alla från oss

Jasmine sa...

Beklagar innerligt er förlust och sorgen/tomheten ni måste känna... Det finns inga ord som räcker till...

Lyckopiller sa...

Åh det här hade jag missat. Tänker på er...vet hur jobbigt det är!

Malin/BilboBlueEyes sa...

Usch, vad hemskt!
Det är så tråkigt att ens älskade husdjur inte har så lång livslängd. De ger en så mycket, men det verkar helt omöjligt att förstå hur man sk akunna gå igenom att de försvinner.
Tänker på er.
Kram!