onsdag 8 augusti 2012

Newsflash! Stoppa pressarna!


En fanfar för...
Har ni hört vad som hänt idag? Stora nyheter, faktiskt. Sånt som bara händer en gång i livet! Tänker då varken på att Vitryssland stänger sin ambassad i Stockholm. Eller att August Strindberg tämligen anakronistiskt utmålas som rasist och judehatare av en offentlig institution (Mångkulturellt Centrum). "Att analysera Strindberg som rasist är vårt bidrag till Strindbergsåret och nutiden." säger chefen för institutionen i DN. Det känns, ärligt talat, som om man utgått ifrån den tesen och sen sökt det underlag som kan stödja tesen i fråga. Inte ett vetenskapligt förhållningssätt, om du frågar mig.

Men, det som stoppar pressarna är något helt annat. Något trevligt. Något trassligt. Något tramsigt. Och fullständigt bedårande! Vi gratulerar alltså RUFUS på treårs-dagen!!
...Rufus - finklädd på födelsedagen!
Tårtan äts traditionsenligt i eftermiddag och paket utlovas! Eventuellt skulle det kunna vara en av Rufus älsklingsleksaker - en gul trumpet som spelar en trudilutt när man biter på den! Så slipper han springa ner i butiken och stjäla fler än de fyra han redan snott. Faktum är att han tömt lagret på trumpeter...

Oj, nu utmålade jag ju Rufus som tjuv och bandit... Fast till skillnad från vissa andra har jag otvetydiga belägg för det jag säger i det här fallet. Men vi älskar dig ändå Rufuf! Fanfaren fixar du ju själv!

5 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Grattis Rufus. 3 år, då är man på väg att bli riktigt vuxen. Vad nu det är för nå't?! Jag menar, man kan ju inte sluta att sno trumpeter bara för att man fyller lite år.Jag fyllde 4 år för ett tiotal dagar sen och inte vet jag om jag är vuxen. Hoppas att du blir rejält firad.
Nelson

Leo/Marie S sa...

Grattis grabben säger Leo! Hoppas du får fina presenter - liksom orättvist att din matte har en hel butik att hämta det man vill ha om man nu inte får det man vill...

Leo hälsar också att han idag bjudit en polare på "Dry soft rings" från Appetitt. Han är den kräsnaste av de kräsna - ja det är i alla fall vad de säger... Men han lät sig väl smaka och smaskade i sig hur många som helst! Av mitt godis... Odåga! ;-)

Eva sa...

GRATTIS!
Håller med ovanstående - VAD ska man med en butiksägande matte till om man inte får hämta så'nt man gillar???
Helmysko klagomål alltså!

Asta och Iris sa...

Vilken härlig blogg, jätteglad att jag hittade hit. Rufus födelsedag är förstås den största nyheten:-)

Anna, Kompis o Daisy sa...

Grattis i efterskott! 3 år, vilken härlig ålder. :)

Tja, vad är det för skillnad på leksaken om den ligger innanför eller utanför butikens väggar? Ingen, om man skulle fråga mina tjejer i alla fall. Så länge den inte hålls fast av en annan hund så är den lovligt byte... ;)