onsdag 2 februari 2011

Besök hos Mimer

Idag var Eira och jag och besökte Mimer. Det var ett kärt återseende för Eira och Mimer. Eller kanske mest för mig för jag blev så glad att se att Mimer mådde så bra.

Insåg också att Eira behöver lära sig lite mera allmänt hyfs. Hon är väldigt framåt och social så det här med att vänja sig vid nya miljöer är inget problem. Men att ta med henne till möblerade hem och få henne att inse att man hoppar inte upp i folks knän, man försöker inte stjäla sockerkakan, det är inte ok med tassarna på bordet. Hon är förvisso fortfarande så söt, så hon kommer undan med det mesta, men hon är inte längre så liten... Iallafall inte så här liten:

4 kommentarer:

Eva sa...

A undrar vad 17 du menar med "hyfs"?? Är man bjuden så är man väl?!?
Matte tänker på ett reportage igår med möss. Handlade om ADHD och den mus som ansågs ha det betedde sig EXAKT som A gjorde när vi var hos veterinären.... (Beteende som forskare beskrev som typiskt:))

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag har full förståelse att du vill få bort sådana beteenden FÖRUTOM att stjäla sockerkaka.
Det är en mänsklig och hundlig rättighet för det är alldeles för gott för att kunna motstå.
Ulf

Tess sa...

Ha ha ha, jag har samma problem med min schäferkille :-) fast hemma hos oss....

Han tror att han fortfarande är en liten valp som är såååå söt så vi inte ska bli arga när han snor en bulle på bordet eller biter sönder en kudde...

junitjej sa...

Vilka fina hundar!!