söndag 27 februari 2011

Pulivalparna är nu 7 veckor gamla!

Det kan tyckas att sju veckor inte är särskilt lång tid. Men när man ser vad som hinner hända med valparna under denna tid så har tiden verkligen skenat iväg. Nu ska de snart börja flytta hemifrån. Nästa vecka ska de vacineras, chip-märkas och veterinärbesiktigas. Det sköter världens bästa veterinär C G Siewertsson om. Han har besiktigat alla mina valpar utom en kull de senaste 12 åren. Idag fick de också den sista avmaskningskuren innan flytten. Passade också på att klippa klor, kolla ögon och öron och lite allmän genomgång. När jag sen skulle ta kort på dem en och en så tyckte de att det räckte... Jag fick försöka fånga deras intresse med leksaker och godis men deras kroppsspråk och ögonkast fick mig att förstå att de hellre ville springa väg och leka med de andra.

6 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Hoppas att de får kärleksfulla hem. De är så fina.
Ulf

Kicki sa...

De är ju bara så underbara :-).

Eva sa...

Stackars er småttingar! Vilken tråååååkig matte:)
Trodde inte ni kunde bli sötare, men ni har visst lyckats!

Quila o Ronja sa...

Oj, så nära det är nu. Tänk vad veckorna går fort. Sötare och sötare för varje vecka ;D
Sv. Tack. Jag visste inte mycket alls om rasen tidigare. Man lär så länge man lever.
Kram
Susanne

Quila o Ronja sa...

Sv. Jaa, första gången jag såg detta "fenomen", blev jag snopen. Normalt brukar det vara runt 25-30 bernrar på träffarna, som är en gång i månaden. Jag har varken sett eller hört talas om att det någonsin varit "bråk" mellan några hundar. Det är en väldigt snäll hund. Även en liten Jack Russel var välkommen in i gänget, hihi.

Sara sa...

Vilka söta ulltussar, de tittar verkligen med ögonvitorna ;) Då är det väl bus på G