söndag 6 februari 2011

Sovmorgon, bloggar & pigg Siouxsie!

Siouxsie och jag har tagit en välförtjänt sovmorgon. Hon har sovit gott hela natten och verkar må bra! Aptiten är tillbaka men vi får börja försiktigt. Idag står det kokt ris och fisk på menyn. Hon ska även få Stomax som är ett suveränt fodertillskott när magen är extra känslig.

Nu när jag redan har börjat att göra lite reklam så tänkte jag fortsätta med att lyfta fram några bloggar som jag tycker att du borde kolla in. Jag kan erkänna att det inte är alla dagar som jag hinner att läsa andra bloggar men jag har några favoriter som jag brukar försöka hinna med. En lugn morgon som denna har jag surfat runt lite och även stött på lite nya bloggar. Man blir alltid lika glad när man stöter på en ny och intressant blogg. Har ni något tips så får ni gärna dela med er!

En blogg som uppdateras dagligen är Hunddagboken skriven av Katarina. Hon har alltid fina bilder med lite annorlunda perspektiv. Skriver om saker som rör den vanliga hundägaren i med och motgång. Katarina har även en helt underbar sida med rosor och Blooming friday. Man kan inte annat än att bli inspirerad. Hon säljer även fina stickade tröjor till hundar som behöver lite extra värme i vintertider.

En av de tröjorna hittar ni på Edda i Marias blogg Tassintryck. Tröjan är så snygg, jag ska nog klippa ner någon av mina puli bara för att kunna ha en sån! Förövrigt så är Tassintryck också en trevlig blogg med väldigt mycket fina bilder. Maria brukar även ha koll på vad som händer i hundvärlden och vilka tävlingar som är värda att delta i!

Sen har vi Evas blogg Nålar, Fyrfotingar och Gud, men som mest handlar om Evas Amerikanska Cockerspaniels. Jag kan erkänna att jag varkan är kristen eller konservativ men ändå tycker jag att Eva alltid skriver så kloka inlägg. Hon reflekterar, problematiserar och bjuder på sig själv. För att få utrymme för tankegångar som hamnar utanför hundvärlden har hon skapat bloggen: Tycker och Tänker.

Så har vi Team Nelson. Trots att författaren håller på fel fotbollslag och har fel hundras (Schäferhanen Nelson) så är detta en blogg jag kollar in så gott som dagligen. Den är välskriven med otroligt vackra bilder. Det som gör denna blogg så bra är nog att det är en konstnär (musiker) som skriver med intressanta vinklar, sinne för detaljer och kreativt skrivande för att inte glömma en stor portion humor och självdistans. Det ryktas att författaren ska skapa en till blogg för att få utlopp för tankegångar som hamnar utanför Nelsons värd. Men jag gissar att Nelson kommer vara med på ett hörn även där;).

Inser att detta skulle kunna bli ett riktigt långt blogginlägg så jag avrundar här med lite tips på andra läsvärda bloggar:
Quila & Ronja,
Bou-Bou - en Blogg of a Dog,
Ærø with a view over the world,
Grabbarna Boys,
BlondinStella & Tuffa Doris,
Sarastassar,
Bodil Malmsten,
Vogelberga,
Prinsessan Freja,
Cruellas sida,
Twinkely,
Turid Rugaas,
Fredrik Steen,
Två små hundar & en matte,
Skövde Hundhälsa
... Jag har säkert glömt någon intressant blogg. Vet du någon?

Ha en skön söndag!

8 kommentarer:

Eva sa...

Åh! Bockar och tackar!:)
Och håller med om både Katarina och Ulf och en del andra. (Alla har jag inte sett - än!)
Så skönt att höra tjejen verkar må bra! Då hoppas vi på att nästa omgång prover ska bekräfta det, för visst skulle ett till tas om några veckor?

Katarina sa...

Här rodnar vi upp över öronen...och vill bara tillägga att din blogg tillhöra mina favoriter. Kloka, kunniga inlägg.

Kram Katarina

PS. Du kan väl hänga med på de blommiga fredagarna...?

Team Nelson / Ordringen. sa...

Du står överst på min lista och de som du lyfte fram besöker jag varje dag.
Haha det här är rena Hollywood.
Men tack,tack för att du lyfter fram oss.
Ulf (Nelson tjurar och säger att schäfrar visst är bra)

Quila o Ronja sa...

Tack o bock! Så bra att få tips om läsvärda bloggar. Hittade flera läsvärda ;D
Så skönt att höra att "Rimadyltjejen", inte tagit någon skada och är på bättringsvägen. Puh!!!

Ha en fortsatt bra söndag
Susanne

Grabbarna boys sa...

Du har själv en underbar blogg som jag ofta är inne och läser.
Många av de andra bloggar du lyft fram besöker jag dagligen men en även en del nya ska jag besöka framöver.
Ha det så bra.
/Patricia

Sara sa...

Ååå känner oss hedrade över att få vara med på din lista :)
Gillade verkligen ditt inlägg gällande choklad känns så mycket bättre att få det bekräftat att choklad är bra ;)

Boubou sa...

:) Tack! Tycker att din blogg är toppen! Informativ, spännade och rolig.

Tassintryck sa...

TACK!!! Så glad att du väljer att skriva om min blogg! STOR kram från mig
/maria